Społeczna Koalicja Prawo do Miasta zaprezentowała swoje pomysły na rozwój sieci tramwajowej w Poznaniu. Przypomnijmy, że koalicja zrzesza nie tylko poznańskich społeczników z PdM, ale też stowarzyszeń takich jak m.in. Rowerowy Poznań i Inwestycje dla Poznania, Ulepsz Poznań, Kolektyw Kąpielisko.

W mijającej kadencji PdM ma wiceprezydenta miasta Macieja Wudarskiego i jednego radnego, Tomasza Wierzbickiego. – Chcemy rozwijać system sieci tramwajowej Poznania i jej utrzymanie oraz inwestować w tabor. Dodajmy, że wiele projektów jest już zaawansowanych, także dzięki pracy Macieja Wudarskiego, wiceprezydenta ds. komunikacji – piszą społecznicy w komunikacie rozesłanym do mediów.

Tramwaj w prawo

Koalicja przypomina, że wkrótce w mieście rozpoczną się duże inwestycje, jak budowa tramwaju na Naramowice od pętli na Wilczaku do ul. Błażeja oraz trasy od ronda Żegrze do Unii Lubelskiej (Falistej). Projektowana jest budowa prawoskrętu dla tramwajów z ul. Towarowej w Święty Marcin w ramach Projektu Centrum. Społecznicy przypominają, że sześć lat temu prezydent Ryszard Grobelny odrzucił projekt budowy tego skrętu zgłoszonego przez Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania. – Celem projektu były nie tylko ułatwienia dla pasażerów, ale gigantyczne oszczędności na objazdach, które rozpoczęły się wraz z remontem Kaponiery. Brak prawoskrętu sprawiał, ze tramwaje nadrabiały duże trasy, co tylko obciążało budżet miasta – podkreślają społecznicy.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej