Zabytkowa Parowozownia Wolsztyn jest atrakcją turystyczną na skalę światową. Jako ostatnia prowadzi regularny ruch pasażerski na normalnym torze. Do Wolsztyna przyjeżdżają turyści nie tylko z Polski i Europy, ale także z Japonii i USA.

Parowozownia Wolsztyn potrzebuje pomocy

Przez 20 ostatnich lat obiekt borykał się z ogromnymi problemami finansowymi, parowozowni groziło zamknięcie. Dlatego w jej ratowanie zaangażowały się wspólnie wielkopolskie samorządy – województwa, powiatu wolsztyńskiego i miasta Wolsztyn – które w 2016 r. razem ze spółką PKP Cargo powołały instytucję kultury Parowozownia Wolsztyn, wykładając pierwsze pieniądze. Jej celem jest m.in. organizowanie turystycznych przewozów pasażerskich oraz prowadzenie skansenu parowozów.

Parowozownia miała też starać się o zdobycie dodatkowych funduszy na działalność. Dwa lata temu przygotowano projekt modernizacji obiektu za 20 mln zł, który miał być dofinansowany z unijnych pieniędzy dzielonych w Warszawie w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko dla Kultury.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej