O tym przedsięwzięciu mówiło się od kilku lat, jak tylko powstała galeria handlowa i nowy budynek dworca na stacji Poznań Główny. Inwestycja zakłada m.in. przedłużenie tunelu, który ułatwi dotarcie od ul. Głogowskiej na Wildę. Drugi element to budowa nowego peronu z ułożeniem dodatkowego toru.

– Ta inwestycja jest niezbędna przy rosnącej liczbie pasażerów kolei. Dodatkowy peron znacznie poprawi przepustowość stacji i pozwoli na zwiększenie liczby połączeń. Z kolei wydłużone przejście zapewni komfortową obsługę podróżnych i lepszą komunikację – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Peron nawet dla Pendolino

Dodatkowy peron, o którym mówi się niekiedy 3a, dzięki specjalnej platformie będzie dostosowany do obsługi wszystkich typów pociągów. Będzie na nim zainstalowany nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz antypoślizgowa nawierzchnia z liniami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Nowy peron, przy którym pociągi będą zatrzymywać się z obu stron, oznacza także budowę dodatkowego toru z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej