Ubiegły tydzień obfitował w ważne wydarzenia dla poznańskiego dworca kolejowego. Najpierw politycy PiS razem ze spółką PKP PLK ogłosili budowę nowego peronu 3a oraz przedłużenie tunelu podziemnego do dworca PKS. Ten projekt został skrytykowany przez władze Poznania, które wolałyby budowę tunelu pod galerią handlową Avenida, w stronę Wolnych Torów.

Z jeszcze większą krytyką spotkała się informacja o planach PKP dotyczących wyburzenia starego dworca i postawienia na jego miejscu całkowicie nowego obiektu. PKP podpisało już umowę z projektantem tej inwestycji. W tym przypadku miasto zwraca uwagę na konieczność przywrócenia przedwojennej fasady dworca, ochronę zabytkowego reliefu wewnątrz hali, a także podkreśla, że wszelkie prace na terenie dworca i jego otoczenia wymagają uzyskania pozwolenia konserwatorskiego.

Poznań Główny bez konkursu

28 października 2018 r. PKP SA ogłosiły przetarg dotyczący wyboru projektanta dla „Rozbiórki i budowy nowego dworca kolejowego Poznań Główny (Stary)”. Przetarg rozstrzygnięto w grudniu, a pod koniec stycznia kolejarze podpisali umowę z firmą Pas Projekt z Nadarzyna. Już sam tryb wyboru wykonawcy projektu wzbudza spore kontrowersje – nie było konkursu i konsultacji społecznych. 

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej