Poznański pracodawca - Tak się u nas pracuje!
Każdy chce być dumny z firmy w której pracuje!
Czytelnik zachęcony atrakcyjnym wprowadzeniem i po obejrzeniu filmu oddającego charakter, klimat i wartości firmy W TYM MIEJSCU oczekuje krótkiego objaśnienia:
- IDEI - skąd pomysł na biznes i jak to się zaczęło?
- BRANŻY - co jest głównym obszarem działalności?
- WYJĄTKOWOŚCI - co wyróżnia tę firmę spośród innych?
- WARTOŚCI - jakie wartości są wspólne dla wszystkich pracowników?
Krótkie, rzutkie wyjaśnienie każdego z tych elementów, wzbogacone atrakcyjnymi filmami i grafikami zbudują pierwsze, arcyważne wrażenie o firmie. Dodatkową szansą na zainteresowanie czytelnika jest boczne menu (spójrz na górę strony) z możliwością linkowania zewnętrznych materiałów promocyjnych firmy, kampanii rekrutacyjnych, działań z obszaru CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu) czy Employer Branding (promocji wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy).
Dowiedz się więcej - kliknij w menu
Niektóre materiały firmy zasługują na swoją osobną opowieść, dlatego oddajemy do dyspozycji pracodawców interaktywny "slajder". Warto go wykorzystać do przedstawienia ambasadorów i najbarwniejszych postaci w firmie, przybliżenie know-how, przedstawienie produktów i projektów wokół których koncentruje się życie firmy.
Tacy jesteśmy - o kulturze organizacyjnej i osobowości firmy
W profilu pracodawcy obowiązkowo powinny się znaleźć:
- filmowe relacje z firmowych wydarzeń, imprez integracyjnych, czy filmy pokazujące "prawdziwe życie" firmy,
- fotoreportaże z firmowych wydarzeń, mniej lub bardziej formalne fotografie pracowników w pracy i po pracy,
- inne świadectwa, które najlepiej oddają wyjątkowość i niepowtarzalny charakter.
Jednym z najważniejszych kryteriów uznania miejsca pracy za atrakcyjne jest odpowiednia atmosfera w firmie / zespole.
Taka opowieść o wyjątkowym charakterze firmy, którą tworzą ludzie - przedstawiona bez marketingowego sznytu - wywoła określone skojarzenia u kandydata, trafiając lub nie w jego oczekiwania i wyobrażenie o nowej firmie. To pozwoli uniknąć sytuacji, w której firma zatrudni pracownika, który nie odnajdzie się lub nie będzie czuł komfortowo w nowym zespole i wkrótce odejdzie, bo miał zupełnie inne oczekiwania i wyobrażenia o atmosferze w pracy.
Obok tej sekcji znajduje się boczny banner reklamowy, na którym pracodawca może zamieścić swoją kreację i przekierować czytelnika do swoich materiałów promocyjnych.
Dołącz do nas! - profil optymalnego kandydata
To, co najbardziej interesuje zainteresowanego kandydata to odpowiedź na pytanie: Czy ja tam pasuję? Jakie mam szanse na zatrudnienie? Dlatego warto w Profilu pracodawcy odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań:
- Na jakie stanowiska firma rekrutuje?
- Ile osób pracuje w firmie / zespole?
- Które kompetencje firma ceni najbardziej?
- Jak wygląda proces rekrutacji i ile trwa?
- Jaka jest lista benefitów pozapłacowych?
Pokazanie kandydatowi, że pracodawca dobrze wie, kogo szuka, potrafi zdefiniować kluczowe kompetencje i warunki rekrutacji, potrafi opisać szczegółowy zakres obowiązków - daje kandydatowi poczucie, że rekrutacja będzie oparta na faktach i bez uznaniowości podczas podejmowania decyzji, co jest prawdziwą zmorą każdego kandydata.
Oto nasze biuro! - zapraszamy na kawę
Każdy z nas chciałby pracować w biurze gwarantującym komfortowe warunki pracy. Fotografie i wirtualne spacery działają na wyobraźnię kandydatów, dlatego warto pokazać się od najlepszej, ale prawdziwej strony. Przekoloryzowanie może sprawić, że kandydat w konfrontacji z rzeczywistością zamiast wywołać "efektu WOW!" spowoduje zawód i rozczarowanie. A przecież nie chcemy go stracić na starcie, prawda?
Obok tej sekcji znajduje się mapa z lokalizacją siedziby firmy z linkowaniem do Map Google. Dzięki temu zainteresowany czytelnik będzie mógł z poziomu profilu pracodawcy sprawdzić, jak blisko miałby do swojej nowej pracy.
Wiele osiągnęliśmy - nagrody i wyróżnienia
Profil pracodawcy jest również idealnym miejscem do tego, by pochwalić się osiągnięciami, nagrodami, wyróżnieniami firmy, które postawią przysłowiową "kropkę nad i", dodadzą mu dodatkowej wagi, splendoru i podkreślą jego wiarygodność w oczach potencjalnego kandydata.
Na koniec warto wezwać zainteresowanego czytelnika do działania i kontaktu z rekruterem. Można to zrobić na przykład przez:
- publikację kodu QR - dla bardziej mobilnych czytelników,
- wstawienie dodatkowego linkowania do wybranych rekrutacji
- podanie danych kontraktowych do działu personalnego
Profil pracodawcy daje również możliwość osadzenia oficjalnych, firmowych stron z najpopularniejszych portali społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy YouTube.
Na samym dole strony znajduje się sekcja: "Zobacz także" z linkami do artykułów i materiałów opublikowanych na serwisie wyborcza.pl. W każdym profilu pracodawcy w tym miejscu pojawią się wszystkie linki prowadzące do materiałów o danym pracodawcy - tworząc kompendium wiedzy prasowej o firmie.
Załóż Profil pracodawcy dla swojej firmy na stronach poznan.wyborcza.pl w serwisie #pracaPoznan. Kliknij w zakładkę kontakt i napisz do nas!