Szkoła Podstawowa nr 48 to niewielki, przedwojenny budynek przy ul. Sarmackiej. W siedmiu oddziałach uczy się blisko 300 uczniów, także w klasach integracyjnych.
Ale dziś brakuje dla nich miejsca. Sale są niewielkie, świetlica i stołówka - za ciasne. Sala do zajęć wychowania fizycznego ma zaledwie 80 m kw. O problemach szkoły, w której uczy się coraz więcej dzieci mówiło się od lat. W końcu doczekają się rozwiązania, bo szkoła przejdzie gruntowny remont i zostanie rozbudowana. - Nasz budynek pochodzi z 1938 r. Na pewno wymaga już teraz kapitalnego remontu, mimo że był systematycznie remontowany i modernizowany - mówi dyrektorka szkoły Renata Kubiak-Fiołka.
Szkoła ma się powiększyć prawie dwukrotnie, do blisko 2000 m kw. powierzchni. Przebudowany i docieplony zostanie dach.
Dobudowane zostaną dwa nowe skrzydła. To od strony ul. Sarmackiej obejmie korytarz oraz cztery sale dydaktyczne. Do części południowej dobudowane zostanie skrzydło z salą dydaktyczną oraz pełnowymiarowa sala gimnastyczna wraz z zapleczem szatniowym oraz zespołem boisk. - W końcu będziemy mogli zagrać w normalną, "górnolotną" siatkówkę - żartuje Kubiak-Fiołka.
Będą sale do integracji sensorycznej
W starym budynku przebudowany zostanie układ sal lekcyjnych i pomieszczeń dla personelu. W przebudowywanej części szkoły toalety zostaną przystosowane dla osób niepełnosprawnych, powstanie szatnia, gabinet higienistki, a także pełnowymiarowa świetlica, którą będzie połączona ze stołówką.
- Oprócz sal lekcyjnych, w szkole powstaną sale terapeutyczne. Dzięki temu będziemy mogli prowadzić specjalistyczną terapię uczniów z oddziałów integracyjnych. Jedna sala zostanie przeznaczona na ćwiczenia logopedyczne. Będziemy mogli stosować także metodę biofeedback, która służy aktywizacji mózgu i synchronizacji jego półkul. Będzie również sala do zajęć z integracji sensorycznej zmysłów. Do tego specjalna salka "poznawania świata", wyposażona w przeróżne elementy, m.in. światłowody - opisuje dyrektorka szkoły.
Rozbudowa i modernizacja szkoły wraz z budową boisk ma rozpocząć się jeszcze w marcu. kosztować prawie 7 mln zł. Ponad 3,8 mln zł wyłoży Unia Europejska. Prace mają zakończyć się w czerwcu.