Pierwszy przystanek wiedeński w Poznaniu został wybudowany na ul. Gwarnej wiosną 2014 roku. Kolejne pojawiły się na ul. Strzeleckiej (przystanki "Plac Wiosny Ludów" i "Łąkowa"). Teraz miasto bierze się za budowę nowych - pierwszy zobaczymy na ul. Górna Wilda, na wysokości ul. Różanej.

Co z antyzatokami w Poznaniu?

Przystanki wiedeńskie buduje się w miejscach, gdzie pasażer musi dojść do tramwaju przez jezdnię i nie może wejść do bimby bezpośrednio z chodnika. Aby to ułatwić, fragment jezdni na długości przystanku podwyższa się - przypomina to wydłużony próg zwalniający. Przystanek wiedeński ułatwia wejście do tramwaju osobom starszym, niepełnosprawnym czy rodzicom z wózkami. Taki przystanek jest bezpieczniejszy, bo pasażerowie są bardziej widoczni dla kierowców, którzy muszą też zwolnić przed wjazdem na platformę.
Gazeta Wyborcza

Twoja przeglądarka nie akceptuje plików cookie

×

Pełne korzystanie z serwisu wymaga akceptacji przez Twoją przeglądarkę plików cookie oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.

Przy wyłączonych plikach cookie masz dostęp jedynie do niektórych artykułów.

Możesz włączyć akceptację plików cookie w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Brak akceptacji plików cookie nie wpływa na zaprzestanie stosowania innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.

Sprawdź regulamin Wyborczej.

Ok, rozumiem