Spojrzymy na firmy i pracę zarówno z punktu widzenia pracodawców, jak i pracowników. Ekspertom zadamy kluczowe pytania dotyczące zmian i wyzwań, przed którymi stoją dziś organizacje, oraz szans i możliwości, jakie się przed nimi otwierają.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jedno jest pewne: świat pracy przypomina dziś ekosystem zmieniający się w błyskawicznym tempie. Widać to świetnie choćby po tym, jak pracę postrzegają dziś pracownicy. Zwłaszcza młodsze pokolenia przestają traktować wysokość wynagrodzenia czy klasyczny zestaw benefitów jako kwestie priorytetowe przy wyborze pracodawcy. W ich oczach na pierwszy plan wysuwają się sens i celowość tego, co robią, dobra atmosfera, wartości firmy, jej odpowiedzialność społeczna, w tym kwestie ekologiczne czy wizerunek branży. Zmieniają się też formy zaangażowania pracowników. Coraz częściej chcą mieć poczucie wpływu na rzeczywistość, w tym również na to, jak rozwija się ich firma.

Dodajmy, że pracownicy chyba jeszcze nigdy nie byli grupą tak zróżnicowaną. Na jednym pokładzie spotykają się dziś nawet cztery pokolenia, a każde z nich ma inne doświadczenia, inaczej postrzega samą pracę i jej sens, czego innego oczekuje również od pracodawców. Taka sytuacja to dla firm zarówno wyzwanie, jak i duża szansa.

Zajmiemy się też różnorodnością kulturową w firmach. Dziś w polskich metropoliach spotyka się ludzi niemal z całego świata, którzy pracują w zlokalizowanych u nas organizacjach. Spotkanie kultur wzmacnia potencjał firm. Sprawdzimy, w jaki sposób go wykorzystują.

W ramach naszego cyklu wspólnie z ekspertami przyjrzymy się dokładniej, czego oczekują dziś pracownicy od pracodawców, jak firmy dbają i w jaki sposób mogą wspierać pracowników w różnych obszarach ich aktywności, jakie organizacje są magnesem dla osób poszukujących ciekawego i wartościowego miejsca pracy.

Zerkniemy również w przyszłość. Zadamy ekspertom pytania o to, jak pracować i czego się uczyć dziś, aby z powodzeniem odnaleźć się na rynku pracy za lat kilka czy kilkanaście. Przy czym nie będzie to futurologia – z wyzwaniami kojarzonym z przyszłością mamy przecież do czynienia już teraz. Zaawansowana automatyzacja, roboty, a nawet pierwsze formy sztucznej inteligencji są obecne w dzisiejszym środowisku pracy i wszystko wskazuje na to, że będą w nim odgrywały coraz ważniejszą rolę.

Wyzwania i rozwiązania

Zadamy naszym ekspertom również bardzo ważne pytanie: jak organizacje przystosowują się do zmian na rynku pracy? To nie przypadek, że tzw. employer branding, czyli działania podejmowane przez pracodawców po to, by poprawiać poziom satysfakcji pracowników, są dziś traktowane bardzo poważnie i odpowiednio do tego stanowią coraz poważniejszą pozycję w firmowych budżetach.

Wśród pracodawców rośnie świadomość, jak ważny jest odpowiedni balans między pracą a wypoczynkiem. Dlatego miejsca pracy stają się coraz bardziej przyjazne. Firmy przywiązują też coraz większą wagę do Work Life Integration. Chyba każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę, jak duże znaczenia ma równowaga pomiędzy życiem zawodowym a sferą prywatną, jak wpływa na zaangażowanie w pracę, efektywność czy kreatywność.

Ciekawe będzie przyjrzeć się, jak zmieniają się dziś style zarządzania w firmach, na czym organizacje budują swoją tożsamość, jak definiują swoje cele i misję, jak komunikują się z pracownikami lub kandydatami do pracy, z jakimi wyzwaniami mierzą się menedżerowie świadomi zachodzących wokół zmian, jak buduje się dziś organizację na zdrowych i przejrzystych zasadach.

Mamy właściwą perspektywę

Na razie wydłuża się lista pytań, ale obiecujemy, że wspólnie z ekspertami i partnerami znajdziemy też wartościowe odpowiedzi. Chcemy opisać najlepsze praktyki, uchwycić kluczowe tendencje i trendy, a także poszukać inspirujących pomysłów.

Jesteśmy przekonani, że wszystkie wymienione wyżej zagadnienia, związane ze zmianami na rynku pracy i w otoczeniu biznesu, są dziś jednym z najważniejszych tematów, nie tylko w sferze biznesowej, lecz również społecznej. Zależy nam na tym, by naszkicować możliwie kompletny obraz współczesnego rynku pracy i pokazać, w jakim kierunku podążają organizacje.

Debata "Szczęśliwe firmy". Poznaj panelistów

Power speech wygłosi Ewa Hołowczak z firmy AmRest, która jest partnerem krajowym akcji „Szczęśliwe Firmy”.

W poznańskiej debacie udział wezmą również:

  • Anna Macnar – HRM Institute,
  • Szymon Sikorski – publicon.pl,
  • Mateusz Turek – Akademia Psychologii Przywództwa,
  • Barbara Zych – Employer Branding Institute,
  • Agnieszka Banaszak – Dom-Eko,
  • Aleksandra Paszak – Fresh Logistics Polska,
  • Mateusz Wiliński – Wyższa Szkoła Logistyki,
  • Paweł Chudziński, Dorota Wiśniewska - Aquanet SA,
  • Mariusz Wiatrowski, Błażej Patryn - Port Lotniczy Poznań - Ławica.

Partnerami akcji „Szczęśliwe Firmy” w stolicy Wielkopolski są:

  • Wyższa Szkoła Logistyki,
  • Port Lotniczy Poznań Ławica,
  • Dom-Eko,
  • Fresh Logistics Polska,
  • Aquanet.

Cykl organizują „Gazeta Wyborcza Poznań”, Instytut Dobrego Życia, Gazeta Wyborcza „Mój Biznes” oraz „Wysokie Obcasy Praca”.

Debatę poprowadzi Maciej Drzewicki, redaktor naczelny tygodnika Gazety Wyborczej „Mój Biznes”.

Wydarzenie startuje o godz. 10 w poniedziałek 30 września.

Spotykamy się w Plus Jeden, przy ul. Za Bramką 1 (przestrzeń konferencyjna na I piętrze).

Debata zakończy się o godz. 15.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej na ten temat
Komentarze
Zaloguj się
Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem