KIA EV6
• EV6 to wizytówka przemian w marce Kia i pierwszy samochód elektryczny typu BEV skonstruowany na nowej platformie podłogowej
• Wiele konfiguracji układu napędowego o zerowej emisji do wyboru; zasięg ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu
• Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V – od 10 do 80 procent pojemności akumulatora w 18 minut; zasięg 100 km w mniej niż 4,5 minuty
• EV6 GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 260 km/h
• Nowa platforma podłogowa zapewnia przestronne wnętrze oraz umożliwia zastosowanie zaawansowanej technologicznie i intuicyjnej obsługi
• Nowoczesne systemy wspomagające jazdę obejmują asystenta jazdy po autostradzie 2.5 generacji i rozbudowany system zdalnego parkowania
Nowa Kia EV6 zapewnia duży zasięg, bezemisyjną jazdę, ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V i nowatorską stylistykę w segmencie crossoverów i SUV-ów. EV6 to pierwszy samochód marki Kia skonstruowany na nowej platformie zaprojektowanej na potrzeby aut z napędem elektrycznym i wyposażonych w akumulator (pojazdów typu BEV). EV6 to nietypowy crossover – pierwszy samochód typu BEV zaprojektowany według nowej filozofii designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają” – wyróżniający się zaawansowanymi technologicznie detalami, który pokazuje jak będą wyglądały pojazdy elektryczne marki Kia w przyszłości. Auto jest zasilane wyłącznie energią elektryczną. EV6 w wersji GT zapewnia przy tym doskonałe osiągi –przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą aż 260 km/h. EV6 to również pierwszy model typu BEV skonstruowany na nowej modułowej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform).
Nowa filozofia designu
Nowa stylistyka odzwierciedla równowagę między przeciwstawnymi siłami
Kia EV6 została zaprojektowana zgodnie z nową filozofią designu marki „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Czerpie ona inspirację z kontrastów występujących w naturze i wśród ludzi. Nowa stylistyka odwołuje się do energii, która występuje w przyrodzie i w kontrastowy sposób łączy ostre linie z mocno rzeźbionymi powierzchniami. EV6 w wersji GT łączy bardzo dynamiczny wygląd na zewnątrz z niespotykanymi dotąd osiągami, jak na samochód elektryczny marki Kia. Charakterystyczną dla wcześniejszych modeli marki Kia osłonę chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa zinterpretowano na nowo. Teraz stanowi ona część tzw. „Digital Tiger Face” i obejmuje eleganckie światła do jazdy dziennej o nowoczesnym wyglądzie. Wąski wlot powietrza, który znajduje się poniżej reflektorów optycznie poszerza przód auta i podkreśla jego nowoczesny wygląd.
Przestrzeń, która inspiruje
Funkcjonalne i przestronne wnętrze dzięki płaskiej podłodze
Przestronna kabina EV6 to w dużej mierze zasługa platformy E-GMP. Kompaktowe wymiary zewnętrzne auta idą w parze z potężnym rozstawem osi, wynoszącym aż 2.900 mm. To m.in. dzięki niemu w kabinie EV6 jest tyle miejsca, co w SUV-ach o klasę większych. Jednym z wielu nowoczesnych elementów kabiny ,który natychmiast przykuwa uwagę jest zakrzywiony ekran łączący zestaw wskaźników i wyświetlacz systemu multimedialnego. Prosta forma szerokiego ekranu i deski rozdzielczej dodaje wnętrzu przestronności. Nowe fotele z funkcją relaksacji dzięki lekkiej konstrukcji są smukłe, komfortowe, oferują nowoczesny design i są pokryte nowatorskim, atrakcyjnym wizualnie i wytrzymałym materiałem, który otrzymano z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Do ich wyprodukowania zużywa się 111 plastikowych butelek. EV6 ma funkcjonalnie urządzone wnętrze z mnóstwem praktycznych schowków. Bagażnik w tylnej części liczy 520 litrów pojemności (VDA). Po złożeniu oparcia kanapy wzrasta ona do około 1.300 litrów. Samochód jest również wyposażony w praktyczny, zamykany schowek pod przednią pokrywą, który w modelach z napędem na tylną oś ma pojemność 52 litry, natomiast w EV6 wyposażonym w napęd nacztery koła – 20 litrów. Łącznie EV6 może oferować aż 572 l pojemności.
Elektryczny układ napędowy
Duży zasięg, napęd na cztery koła i zerowaemisja
EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD). Kia EV6 AWD zapewnia znakomitą dynamikę nawet w trudnych warunkach. EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.
Wszechstronna platforma dla samochodów elektrycznych o zróżnicowanych osiągach
EV6 GT – wyposażone w dwa silniki o łącznej mocy 430 kW (585 KM) – zapewnia osiągi z nowego, niedostępnego do tej pory dla aut Kia wymiaru. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h (wstępne założenia producenta, które wymagają homologacji). Tylko w wersji GT Kia EV6 jest wyposażona w elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, który zapewnia kontrolę podziału momentu obrotowego oraz umożliwia dynamiczną jazdę i precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach.
Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V
Ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent pojemności w zaledwie 18 minut; nowa funkcja zasilania urządzeń zewnętrznych – V2L (vehicle-to-load)
Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Dzięki temu akumulator można naładować z dużą prędkością, od 10 do 80 procent jego pojemności w zaledwie 18 minut lub doładować energię potrzebną do przejechania 100 km w mniej niż cztery i pół minuty (w wypadku EV6 2WD z akumulatorem 77,4 kWh).
Rekuperacja energii
Maksymalny zasięg i sprawność
Kia EV6 jest wyposażona w system odzysku energii, którego zadaniem jest maksymalizacja jej zasięgu. W jego skład wchodzi m.in. wydajna energetycznie pompa ciepła najnowszej generacji. Pompa ta odzyskuje ciepło generowane przez układ chłodzenia. Dzięki temu nawet przy temperaturze -7 OC, samochód wciąż zapewnia 80% zasięgu, który byłby możliwy do uzyskania przy temperaturze 25 OC. Nowy elektryczny crossover marki Kia jest również wyposażony w najnowszej generacji układ hamulcowy z odzyskiem energii, który obsługuje się za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Dzięki nim kierowca może łatwo przyhamować samochód i odzyskać energię kinetyczną, maksymalizując w ten sposób zasięg i sprawność układu napędowego. Do wyboru jest aż sześć poziomów hamowania regeneracyjnego (brak odzysku energii, stopnie od 1 do 3, tryb „i-PEDAL” oraz tryb automatyczny), w zależności od żądanego odzysku energii. W trybie „i-PEDAL”, oprócz maksymalnego odzysku energii kinetycznej, kierowca ma możliwość zatrzymania samochodu bez użycia pedału hamulca.
Technologia
Nowe funkcje łączności i multimedialne dostosowane do ery pojazdów elektrycznych
Wraz z EV6 debiutują systemy, które zwiększają zarówno bezpieczeństwo, łączność ze światem zewnętrznym oraz rozrywkę na pokładzie. Opracowano je, aby podróżowanie uczynić bezpieczniejszym, łatwiejszym i mniej stresującym. Wskaźniki i system multimedialny obsługuje się za pomocą dwóch, 12-calowych wyświetlaczy połączonych w jeden zakrzywiony ekran, który rozciąga się od kierownicy do środka deski rozdzielczej. Kia EV6 jest również wyposażona w wyświetlacz head-up, który działa w rzeczywistości rozszerzonej. Wyświetla on informacje dotyczące jazdy na przedniej szybie, dokładnie w polu widzenia kierowcy. Wyświetlane informacje mogą obejmować ostrzeżenia systemów asystujących, prędkość jazdy oraz szczegółowe instrukcje systemu nawigacyjnego. Wyposażenie EV6 obejmuje także najnowszą wersję systemu Kia UVO Connect. Oferuje on dostęp do szeregu usług aktualizowanych w czasie rzeczywistym oraz aktualizacji danych w chmurze (over-the-air OTA). Usługi Kia UVO Connect, którymi zarządza się za pośrednictwem ekranu dotykowego, obejmują m.in. lokalizację punktów ładowania z cenami za ładowanie, wyświetlanie stanu naładowania akumulatora, planowanie ładowania podczas dalekiej podróży i sprawdzanie zasięgu na podstawie stanu naładowania akumulatora. Do EV6 Kia oferuje też 14-głośnikowy system dźwięku przestrzennego Meridian®, po raz pierwszy dostępny w modelu typu BEV, który zapewnia znakomite – brzmienie i jakość dźwięku. System głośników oferuje także nowo opracowaną funkcję Active Sound Design (ASD), która zapewnia kierowcy informację zwrotną na temat prędkości, z jaką porusza się samochód. Natężenie dźwięku można regulować.
Bezpieczeństwo i komfort użytkowania
Zaawansowane systemy asystujące oraz zdalne parkowanie
Dzięki najnowszemu pakietowi systemów asystujących Kia EV6 zapewnia bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania i obsługi na najwyższym poziomie w klasie. Asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) pomaga uniknąć niebezpiecznej sytuacji czy kolizji podczas wysiadania pasażerów z EV6. Gdy pasażer otwiera drzwi i wysiada z auta, system ostrzega o wykryciu samochodu, który zbliża się od tyłu. Asystent bezpiecznego wysiadania może nawet uniemożliwić otwarcie tylnych drzwi poprzez uruchomienie elektronicznego zabezpieczenia przed nieumyślnym otwarciem drzwi przez dzieci. Asystent jazdy LFA pomaga utrzymać samochód na pasie ruchu. Podczas jazdy można go włączyć i wyłączyć za pomocą jednego przycisku. Asystent jazdy po autostradzie generacji 2.5 (HDA 2.5) wprowadza nowy element jazdy autonomicznej. Jeśli kierowca trzyma ręce na kierownicy i samochód porusza się z odpowiednią prędkością, uruchomienie kierunkowskazu zapoczątkuje automatyczny manewr zmiany pasa ruchu. HDA 2.5 nie tylko pomaga utrzymać określoną odległość i prędkość od poprzedzającego pojazdu, ale także prowadzić samochód na środku pasa ruchu, również na zakrętach. W przypadku, gdy sąsiadujący samochód jedzie zbyt blisko, system HDA 2.5 pomaga dostosować tor jazdy EV6 tak, aby uniknąć ewentualnej kolizji. Rozbudowany asystent zdalnego parkowania (RSPA) umożliwia zdalne, przy pomocy pilota zaparkowanie EV6 lub wyjechanie nim z miejsca parkingowego, gdy kierowca znajduje się poza samochodem. Funkcja zdalnego parkowania obejmuje parkowanie prostopadłe tyłem, parkowanie równoległe w zatoczce oraz wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego.