Dlaczego w dzisiejszej przeładowanej informacjami i ideami rzeczywistości jedynym rozwiązaniem jest innowacja zmieniająca znaczenie – wyjaśni podczas konferencji prof. Roberto Verganti, doradca w budowaniu strategii biznesowych w oparciu o metodologię design driven.

Tylko innowacja radykalna

Jeszcze kilka lat temu niemal każdą nową ideę nazywano innowacją. Dziś informacji i kreatywnych rozwiązań jest zbyt wiele. Nieograniczony dostęp do informacji i rozwiązań sprawia, że musimy radzić sobie z ich nadmiarem. Na dodatek naprawdę przełomowych pomysłów jest niewiele. Jak wybrać ideę, która ma znaczenie i w radykalny sposób wpłynie na nasz biznes? Zmieni dotychczasową strategię i kontakt z użytkownikami? O tym będzie podczas spotkania mówił prof. Roberto Verganti. Podczas wykładu i warsztatów podzieli się swoim doświadczeniem we wdrażaniu innowacji i poszukiwaniu przełomowych rozwiązań. Według prof. Vergantiego rozwiązanie na miarę naszych czasów to innowacja radykalna oparta na zmianie znaczenia i szukaniu zupełnie nowych wartości dla usług czy przedmiotów. Podczas warsztatów z prof. Roberto Vergantim uczestnicy poznają poszczególne etapy projektowania innowacji.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Innowacyjne firmy mają szanse na dotacje z Unii Europejskiej

Dowiemy się też, jak innowacyjne rozwiązania w Polsce zrewolucjonizowały działanie firm i projektowanie przez nie produktów i usług. Przedstawi je Anna Wróblewska, szefowa Concordia Konsulting, podczas wspólnego panelu dyskusyjnego z prof. Vergantim i szefami kilku firm, które zastosowały innowacyjne rozwiązania z sukcesem: Volkswagen Polska, Urzędu Miasta Poznania, Harpo, Alvo, IT Company, „Gazety Wyborczej”.

Innowacyjny sposób ustalenia strategii Poznania

Zaprezentowana zostanie m.in. praca nad strategią Miasta Poznania 2020+. Przed twórcami postawiono wyzwanie: jak zaprojektować spójną strategię, z którą mieszkańcy będą się utożsamiać i będą wierzyć, że zmieni ich warunki życia. Do wspólnej pracy zaproszono pracowników urzędu miasta i ponad 600 mieszkańców. Projekt powstawał podczas serii warsztatów kreatywnych. Rozwiązania były na bieżąco konsultowane z ekspertami. Uczestnicy tworzyli na początku mapy problemów miasta i diagnozowali, dlaczego są istotne. W czasie trwania projektu mieszkańcy mogli też zgłaszać swoje idee w specjalnych Skrzynkach Pomysłów Miejskich. W efekcie powstała pierwsza w historii miasta strategia rozwoju Poznania stworzona wspólnie przez mieszkańców, urzędników, środowiska NGO’s oraz ekspertów będąca przewodnikiem po mieście przyszłości.

Konferencja odbędzie się 6 grudnia w Concordia Design. Jednym z patronów medialnych jest „Gazeta Wyborcza”.