Promowanie szkół zawodowych należy zacząć jak najwcześniej, a najważniejsza jest współpraca z pracodawcami - do takich wniosków doszli uczestnicy debaty o szkolnictwie zawodowym, która odbyła się w czwartek w Baraku Kultury. Byli na niej obecni samorządowcy, dyrektorzy szkół i przedstawiciele firm, którzy z tymi szkołami współpracują.

O problemach, z jakimi zmaga się szkolnictwo zawodowe i sposobach na ich rozwiązanie, rozmawiali w czwartek w Baraku Kultury przedstawiciele władz samorządowych, dyrektorzy szkół oraz potencjalni pracodawcy absolwentów. Debata została zorganizowana przez „Wyborczą” w ramach kampanii „Zawodowcy”.

Cel: podniesienie prestiżu

– Postawiliśmy sobie jeden cel: zmianę postrzegania ucznia szkół zawodowych – mówił starosta poznański Jan Grabkowski. Powiat jest organem prowadzącym dla dziewięciu szkół ponadpodstawowych. – Powoli zaczyna to kiełkować. W Zespole Szkół nr 1 w Swarzędzu, żeby dostać się na niektóre kierunki, trzeba zdawać egzaminy – dodał.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Marcin Ręczmin poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze