Więcej
    Komentarze
    Jak donosi dzisiejszy Głos Wielkopolski ZAŚ POTEM w sprawie przebudowy ulicy Grunwaldzkiej pod środowisko rowerzystów właśnie nadeszło i to szybciej niż się mogliśmy spodziewać. Jak powiedzieli Dwaj Pierwsi Towarzysze Cykliści Miasta Poznania Jaśkowiak i Wudarski tak i uczynili, pierwsza konsultacja z radą dzielnicy św.Łazarz już w toku: - Zaczynamy prace nad przygotowaniem nowej koncepcji tego odcinka - mówi Katarzyna Bolimowska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Zgodnie z nim trzeba będzie wyburzyć część ceglanego muru oraz pomieszczeń znajdujących się przy byłym kinie Olimpia. Wówczas bez ingerencji w jezdnię można tam stworzyć trasę pieszo - rowerową. Natomiast pomiędzy Matejki, a Stolarską trzeba będzie zwęzić jeden z pasów, by móc tam poprowadzić drogę dla cyklistów. Możliwe, że tu też będzie ciąg pieszo - rowerowy. To wzbudziło niepokój części przybyłych na spotkanie, bowiem według nich: NIE WSZYSCY Z ROWERZYSTÓW ZNAJĄ SIĘ NA PRZEPISACH.(???????????) -Dlatego myślą, że wszystko im wolno. W tym przypadku może być tak, że będą wjeżdżali w pieszych - mówił wg GW jeden z mieszkańców Łazarza. Uczestnicy konsultacji natomiast zgodzili się z propozycją wydzielenia torowiska tramwajowego pomiędzy ul. Stolarską (Matejki), a Roosevelta. Jednak zwrócili uwagę, że w kierunku do centrum można poszerzyć jezdnię. Dzięki temu zachowane będą dwa pasy dla samochodów, a jednocześnie stworzy się osobną drogę dla pojazdów MPK. Dopiero po oddaniu do użytku Kaponiery i Dąbrowskiego będzie można sprawdzić jakie są przepływy samochodów, rowerzystów i pieszych a wtedy będzie można realnie przystąpić do planowania przebudowy. Nasz komentarz do tego jest taki: W Poznaniu istnieją głodne dzieci, niedożywieni emeryci i renciści, których nie stać na podstawowe leki , dziurawe drogi z JAPAMI na pół metra, koślawe szyny tramwajowe, niedokończone latami remonty, brak miejsc w żłobkach i przedszkolach, brak mieszkań socjalnych i komunalnych, jest minimum 850 miejskich pustostanów ,których nie ma za co wyremontować,problemy z PEKĄ i GOAPem a Pan Prezydent Jacek Jaśkowiak i wice Maciej Wudarski zajmują się wytyczeniem Grunwaldzkiej Autostrady Rowerowej oddalonej niewiele ponad 300 metrów od już istniejącej, równoległej i drożnej na ulicy Bukowskiej. Szczerze podziwiamy też Panią Katarzynę Bolimowską i jej heroizm we wspieraniu co najmniej FIKUŚNYCH inicjatyw PjaRowskich poznańskiego Magistratu. Tak Pani Bolimowska! Po wyburzeniu baraków można by wyburzyć całe kino Olimpia i stworzyć tam pierwsze TĘCZOWE RONDO pieszo-rowerowe. Rozumiemy, że teraz ZDM weźmie MŁOTY i SIEKIERY i imię słusznych ideałów WOLNEGO MIASTA POZNANIA wyrąbie nam przesieki w kamienicach wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych dla turystycznych tras pieszo-rowerowych w centrum Poznania. To już lepiej TUNELE kopcie !!! Może w telewizji pokażą otwarcie Pierwszej Światowej Nitki Metra Rowerowego i chore ambicje naszego Prezydenta Poznania Jacka Jaśkowiaka i działaczy miejskich zostaną zaspokojone. Czego sobie i Państwu szczerze życzymy, bowiem ręce i szczęki nam opadły i kłopot je podnieść. Ten Świat zdecydowanie oszalał.
    już oceniałe(a)ś
    12
    9
    @widziane_z_ryczki Zdecydowanie wolę ich 2 niż Ryszarda pyszałka-samochwałę, który interes społeczny mieszkańców miał w głębokim poważaniu.
    @poziomka000 A prowadzenie remontu odcinka ulicy przez rok zamiast 1-2 miesiące jest w interesie społecznym? A paraliżowanie miasta niekończącymi się remontami jest zgodne z interesem społecznym? A wielokrotne przekraczanie planowanych budżetów na tego typu inwestycje jest zgodne z interesem społecznym? Nie chce mi się dalej wyliczać. Nie widzę związku z Ryszardem przeciwko któremu głosowałem. Od ponad roku rządzi Jaśkowiak z Wudarskim.
    już oceniałe(a)ś
    4
    5
    @poziomka000 Przecież dzięki Ryszardowi masz piękny dworzec z galerią i asfaltem dookoła. Dzięki Ryszardowi będziesz miał Kaponierę nową a jednak jak starą szybciutko i coraz taniej wyremontowaną. Dzięki Ryszardowi w korkach na Roosevelta ustawisz się na dodatkowym pasie. I dzięki Ryszardowi masz remoncik na Dąbrowkiego i dodatkowy pas do skrętu kosztem torowiska, szkoda tylko że tych dwóch to torowisko postanowiło na wcześniejszym odcinku wydzielić - po co? żeby te głupie tramwaje szybciej jeździły?
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "Przebudowa Dąbrowskiego. Czy uda się zakończyć prace w miesiąc?" Chcecie znać odpowiedź to wygoooglajcie sobie : Prawo nagłówków Betteridge’a
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Obserwując ten rowerowy cyrk w wykonaniu obsesjonatów z UM i ich tuby, jaką jest gazeta.pl nie mogę oprzeć się wrażeniu, że dla sprawy rowerowej i normalnych rowerzystów okażą się równie szkodliwi, co agresywne organizacje feministyczne dla kobiet.
    już oceniałe(a)ś
    5
    5
    Normalnie to jest jak doniesienia z frontu robót rolnych i heroicznych batalii o zaopatrzenie w sznurek do snopowiązałki. Pod rządami DżejDżeja wraca nowe...
    już oceniałe(a)ś
    2
    3
    Cd. cyklu Niespełnione obietnice Jaśkowiak i jego ekipy: Cofnijmy się do 1 czerwca 2015 - czyli Poznań wraca nad Wartę. "Od wielu lat nic się nie działo nad rzeką. Tak jak deklarowaliśmy uruchomiliśmy różne aktywności nad rzeką. Pływają statki, uruchomiliśmy trzy plaże miejskie, wypożyczalnia sprzętu wodnego. w ciągu dwóch tygodni uruchomimy przystań rzeczną na cyplu. W przyszłym roku ruszamy z projektami bardziej odważnymi. Chcemy, by Poznań doczekał się mariny z prawdziwego zdarzenia - mówi Bartosz Guss z Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania." Przyszły rok (2016 ) nadszedł a co z "projektami bardziej odważnymi" czy nadeszły ? Gdzie jest marina, może chociaż projekt ?.
    @maciej1964 Wzorowy strawman. Nie budujmy niczego, bo ktoś jest biedny.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    Panowie Jaśkowiak i Wudarski, Poznań wstrzymuje oddech. Uda się czy nie? Napięcie sięga zenitu. Co najmniej jak przy pierwszej detonacji bomby atomowej w Nowym Meksyku. Niestety Panów rządy w Poznaniu coraz bardziej kojarzą mi się z dobrą zmianą w Janowie Podlaskim.
    już oceniałe(a)ś
    7
    8

    Tematy ważne dla Poznania

    Warto przeczytać