Więcej
    Komentarze
    Pół miasta dziś stoi, a wy piszecie o rowerach na Kaponierze.. zajebi*cie, doprawdy, gratuluję poczucia humoru.
    już oceniałe(a)ś
    12
    6
    Moje dziecko na pewno dostanie kategoryczny zakaz jady rowerem przez to k......ewskie skrzyzowanie. A odpowiedzialny kretyn powinien dostac za ten project w leb.
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    Ta organizacja jest tragiczna. Przyglądałem się ostatnio malowaniu chociażby na skręcie w prawo z Roosevelta w Św. Marcin (tu spartolone są pasy dla samochodów). Niestety, ale zgadzam się, że będzie wiele nieporozumień jeśli chodzi o tych, co pierwszy raz będą tu jechać. Lokalsi się w końcu dostosują. Na przykład jadąc od Zwierzynieckiej i chcąc ją przeciąć, trzeba zjechać na chodnik i zrobić 90 st w lewo. A już wiem, że część będzie wpadać na wprost i dziwić się, że mijają ich samochody, więc będą objeżdżać niepotrzebnie całe rondo. Liczę, że w ciągu kilku lat ktoś się ogarnie i przełoży wszystkie ścieżki na drogę, chodniki poszerzy, posadzi trochę zieleni i zrobi tam przejścia naziemne. Teraz to miejsce wygląda dla mnie, pieszego, gorzej niż przed remontem.
    już oceniałe(a)ś
    7
    3
    Będzie dużo wypadków z udziałem rowerzystów. Nie jeden wyląduje w szpitalu. Oby nikt nie stracił tam życia.
    już oceniałe(a)ś
    9
    5
    Uprzejmie proszę o mapki z organizacją ruchu rowerowego na mecie toru regatowego na Malcie. Obecnie jest tak, że rowerzyści mają głęboko w poważaniu to, że na wjeździe od strony kempingu (a pewnie i na tym drugim też) jest ZAKAZ RUCHU ROWERÓW i w najlepsze (a raczej najgorsze) meandrują pomiędzy kajakarzami / wioślarzami, pieszymi itd. Jeszcze raz: JEST ZAKAZ RUCHU ROWERÓW, KTÓRY ROWERZYŚCI W 100% OLEWAJĄ. POWAŻNIE. A zatem, panie Wudarski, jest realny problem do rozwiązania: proszę się tym zająć, a nie wymyślać głupoty na Grunwaldzkiej i gdzie indziej.
    @pozhoga Pewnie odbijają sobie na pieszych spacery po drodze dla rowerów wzdłuż południowego brzegu Malty.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @krscp wow, kretyni walczą kretyńskimi metodami z kretynami?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @stray Naucz się czytać ironię. Kolega pozhoga pisze o REALNYM PROBLEMIE DO ROZWIĄZANIA. No to ja się pytam, ile osób odniosło śmierć, a ile obrażenia przez wypadek spowodowany przez rowerzystę w tym miejscu. Kolega pozhoga porównuje to do Grunwaldzkiej, więc ja też porównam. W ciągu 5 ostatnich lat na Grunwaldzkiej zostało poszkodowanych 76 rowerztystów, w 2/3 przypadków nie ze swojej winy, a kierowców. Naprawdę wciąż uważacie, że złamanie zakazu wjazdu na tym terenie jest poważnym problemem?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    A co dalej po dojechaniu Roosvelta do mostu Dworcowego?
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    Jadąc Św Marcinem w kierunku Roosevelta na północ, przy skręcie w prawo muszę przejechać przez rozwidlającą się ścieżkę rowerową. To diabelsko niebezpieczny manewr - samochód poruszający się równolegle z rowerem może łatwo na niego najechać, bo rowerzysta utkwi w martwym polu lusterka kierowcy.
    @mamnadziejezetanazwajestwolna Kierowca poruszający się równolegle najpierw wyprzedza rowerzystę jadącego pasem dla rowerów pod Collegium Minus, więc wystarczy nie mieć zaawansowanego Alzheimera, żeby przewidzieć, że rowerzysta pojawi się za rozwidleniem :)
    już oceniałe(a)ś
    3
    5
    @krscp Nie zawsze wyprzedza. Są korki. Przed Kaponierą auta i rowery będą poruszać się podobną prędkością. Częściej może nawet rower będzie górą. Przejazd jest niebezpieczny.
    już oceniałe(a)ś
    2
    2
    @mamnadziejezetanazwajestwolna No cóż. Skoro tak mówisz... Takie poprowadzenie przecięcia się pasa do skrętu i pasa dla rowerów nie jest poznańskim wynalazkiem. Podobne rozwiązania z powodzeniem funkcjonują we Wrocławiu (np. Oławska pod Galerią Dominikańską) i nie ma tam wypadków. Nie jest to rozwiązanie idealne. W USA takie prowadzenie pasa dla rowerów jest zalecane przez NACTO, stowarzyszenie organizatorów transportu. W Europie (Holandia, Dania) stosuje się raczej przejazdy rowerowe przy krawężniku, ale warunek jest taki, że rowery ruszają w osobnym cyklu, co znacznie wpływa na przepustowość węzła. Oczywiście, że tak by było lepiej, ale lepsze to co jest, niż jazda na warunkach ogólnych. Tu przynajmniej rowerzysta ma pierwszeństwo.
    już oceniałe(a)ś
    2
    3
    @krscp Znalazł się mądrala rowerzysta.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @krscp No to jazda do Danii lub Holandii.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2
    @krscp Dzięki za rzeczową polemikę. Jestem kierowcą cztero- i dwuśladami i wiem, jak wygląda w praktyce pierszeństwo dla rowerzystów. Tak sobie. Tu nawet nie chodzi o chamstwo kierowców, ale zagapienie się, nieobeznanie z rondem wielu przejezdnych przez Poznań. To jest jednak newralgiczny węzęł i - jak chciałbym się mylić! - takie rozwiązanie jest ryzykowne. Bezpiecznej drogi wszystkim!
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Przecież pasy rowerowe biegnące równolegle do pasa samochodowego to norma w wielu miastach (także we wspomnianej Danii). Po prostu kierowca w Kopenhadze czy Berlinie zanim skręci w prawo przecinając ścieżkę rowerową zatrzymuje się i czeka aż przejadą wszyscy rowerzyści: www.google.pl/maps/@55.6714665,12.593289,3a,48y,319.89h,77.87t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXYmAr2Co9SG2XVNsR_6Q2Q!2e0!5s20160401T000000!7i13312!8i6656 www.google.pl/maps/@52.5095405,13.3767965,3a,75y,158.03h,81.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgJgKMGpx_XpiBcH8xGWz7w!2e0!7i13312!8i6656 Nierzadko jak samochód chce skręcić w prawo to blokuje cały ruch (na głównej ulicy): www.google.pl/maps/@55.6668659,12.5951157,3a,75y,201.42h,74.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1sug4KFKJTMWIhCox_IbTqmw!2e0!7i13312!8i6656 Tylko kierowcy muszą wiedzieć że należy rowerzystę przepuścić, że tego rowerzysty należy się spodziewać.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @agakarlovp Dziękuję za trollpolemikę.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    I jeszcze postawienie stacji PRM w tym miejscu powoduje, że jednokierunkowość tych dróg rowerowych przy niej można włożyć między bajki.
    już oceniałe(a)ś
    5
    3