Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 24
Lech Poznań - Ruch Chorzów w kwietniu 2017 roku
Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
2 z 24
Przedstawienie nowego sponsora strategicznego Lecha Poznań, firmy STS, w kwietniu 2013. Bukmacher m.in. za możliwość reklamowania się na koszulkach Lecha miał płacić ok. 2,5 mln zł za sezon - przy przedłużaniu umowy ta kwota miała trochę wzrosnąć.
Piotr Leśniowski
3 z 24
Dawid Kownacki w meczu z FC Basel
mat. prasowe
4 z 24
Lech Poznań w meczu eliminacji Ligi Mistrzów z FC Basel na wyjeździe latem 2015 roku zagrał w koszulce z logo Drużyny Szpiku, bo to ta inicjatywa została wybrana przez kibiców - głosować można było też na fundację Rak Off i Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa
Multireportaż na 95-lecie Lecha Poznań
5 z 24
Jesienią 2012 roku, gdy Lech Poznań nie mógł znaleźć sponsora chętnego do zajęcia miejsca na froncie koszulek, klub zdecydował się promować rejestrowanie się dawców szpiku przez akcję Wygraj Życie.
Fot. Łukasz Ogrodowczyk / Agenca Gazeta
6 z 24
Rafał Murawski w meczu Lech Poznań - Chazar Lenkoran latem 2012 miał na sobie koszulkę z nazwą marki Amica Smart. Kibicom Kolejorza nie spodobało się, że holding, który jest właścicielem klubu, reklamuje Amikę - gdy przejmował Lecha, władze obiecywały, że tak nie będzie
Multireportaż na 95-lecie Lecha Poznań
7 z 24
W marcu 2010 roku jako nowy sponsor Lecha Poznań, centralne miejsce na koszulkach zajęła odzieżowa marka s. Oliver, która w przeszłości była obecna na strojach Borussii Dortmund. Sponsor miał płacić Lechowi ok. 4 mln zł za sezon.
Fot. Tomasz Kaminski / Agencja Wyborcza.pl
8 z 24
Zanim Lech Poznań podpisał umowę z s.Oliver, w marcu 2010 roku, w meczu z Cracovią, wystąpił z hasłem akcji PRZEZ ŻYCIE Z WIARĄ W LECHA (kibice rozdawali przedszkolakom kamizelki odblaskowe). Na zdjęciu: Manuel Arboleda.
Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
9 z 24
Podpisanie umowy sponsorskiej między Lechem Poznań a bukmacherem BetClic w czerwcu 2009 roku odbyło się wielką pompą. Do Poznania, jako ambasador BetClica, przyjechał słynny włoski trener, Arrigo Sacchi. Lech z logo tego internetowego bukmachera grał jednak krótko, bo uniemożliwiła mu zmiana tzw. ustawy hazardowej. BetClic miał płacić Lechowi, podobnie jak s.Oliver, ok. 4 mln zł za sezon.
Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
10 z 24
Podczas swojej wielkiej przygody w europejskich pucharach w sezonie 2008/2009, Lech Poznań grał z reklamą piwa Warka, a kibice wymyślili hasło: Przyszła Warka, KP - narka! Chodziło o wcześniejszy bojkot Kompanii Piwowarskiej. Na zdjęciu: Grzegorz Wojtkowiak.
MATEUSZ SKWARCZEK
11 z 24
Wisła Kraków - Lech Poznań 0:0 (kwiecień 2007). Marcin Kikut w starciu z Konradem Gołosiem. W pierwszym sezonie po przejęciu klubu (2006/2007), holding Amica wykonał ukłon w stronę wcześniejszego sponsora, firmy Remes, i pozostawił logo producenta pościeli na koszulkach Lecha.
Fot. Paweł Małecki / Agencja Wyborcza.pl
12 z 24
W sezonie 2005/2006, w ostatnim sezonie za tzw. starego Lecha, poznańscy piłkarze oprócz firmy Remes reklamowali wielkopolskiego producenta wędlin, firmę Mróz. Wejście Mroza na koszulki było reakcją na sytuację z finału Pucharu Polski 2004, gdy poznaniacy reklamowali Morliny.
Fot. Kuba Atys / Agencja Wyborcza.pl
13 z 24
Finał Pucharu Polski 2004, Lech Poznań - Legia Warszawa, był pokazywany w ogólnopolskiej telewizji. Transmisja pomogła Lechowi znaleźć sponsorów na koszulki. W ostatniej chwili do firmy Maxer (dawniej Energopol-7) dołączyły Morliny.
Piotr Skórnicki
14 z 24
Po spadku Lecha z ekstraklasy w 2000 roku, w klubie doszło do rewolucji. Nowym trenerem został Austriak Adolf Pinter, który odpowiadał też w klubie za nowy sprzęt firmy Jako. Szkoleniowca po kilku porażkach szybko zwolniono, a stroje Jako zostały. Zarząd klubu długo nie mógł znaleźć sponsora na front koszulek, więc - nie chcąc, by był on całkowicie pusty - umieścił na nim napis 'WIELKOPOLSKA'. Nazwa regionu, ale już w potocznej formie 'PYRLANDIA' znalazła się też na tyle koszulek.
GRZEGORZ CELEJEWSKI
15 z 24
Gdy Lech Poznań spadał z ekstraklasy w 2000 roku, reklamował na koszulkach firmę Kreisel. Kreisel wcześniej też był dołączony do nazwy całego klubu (Lech Kreisel Poznań), co kibicom się nie podobało. Na zdjęciu w koszulce Lecha: Justin Nnorom w meczu z Ruchem Chorzów.
TOMASZ KAMIŃSKI
16 z 24
Świetna postawa Lecha w sezonie 1998/1999 sprawiła, że reklamy na jego koszulkach wykupiła telewizja Canal Plus, pokazująca już wówczas piłkarską ekstraklasę. Na zdjęciu: Lech Poznań w meczu z ŁKS w październiku 1999 roku.
BEATA ZIEMOWSKA
17 z 24
Przez krótki czas Lech Poznań reklamował firmę Ultra, lokalnego producenta szalików i gadżetów kibicowskich. Na zdjęciu mecz Lech Poznań - Widzew Łódź z marca 1998, o piłkę walczą Maciej Bykowski, Maciej Terlecki i Rafał Siadaczka.
ROBERT KOWALEWSKI
18 z 24
Jesienią 1998 roku Lech Poznań trzy mecze w roli gospodarza zagrał w Grodzisku Wlkp., a na koszulkach reklamował firmę Inter-Groclin Zbigniewa Drzymały. Współpraca nie wyglądała jednak tak, jak wyobrażał to sobie biznesmen i z czasem większe pieniądze zaczął przeznaczać na Dyskobolię Grodzisk Wlkp., z którą odnosił sukcesy.
Wirtualne Muzeum Lecha Poznań
19 z 24
Lech Poznań reklamujący piwo Żywiec na turnieju halowym w Arenie w 1998 roku. W 2005 roku, po tym jak Kompania Piwowarska nie zainwestowała w Lecha, za to, marka Tyskie weszła na koszulki Wisły Kraków, poznańscy kibice rozpoczęli bojkot KP.
Alicja Krystek
20 z 24
Choć Lech Poznań nie był już klubem kolejowym, PKP w połowie lat 90. miało swoje logo na jego koszulkach
Alicja Krystek
21 z 24
Na tylko jeden mecz reklamę na koszulkach wykupił producent czekolad Alpen Gold. W listopadzie 1995 roku promował się na koszulkach Lecha Poznań w meczu z Legią Warszawa. To był bardzo dramatyczny mecz, Lech prowadził 1:0 po golu Piotra Prabuckiego, ten sam piłkarz mógł podwyższyć na 2:0 z rzutu karnego, ale zmarnował go i po chwili Legia wyrównała.
archiwum prywatne
22 z 24
Nazwa firmy Erge pochodzi od głosek inicjałów Ryszarda Górki - sponsora Lecha Poznań na początku lat 90. Tu okładka tygodnika Piłka Nożna z 1993 roku z Dariuszem Skrzypczakiem
archiwum Jana Rędziocha
23 z 24
Firma Brillant gościła na koszulkach Lecha Poznań na przemian z firmami Erge i W. Kruk. Do pakowanej w Polsce kawy firmy Brillant zaufanie mieli Szwedzi z IFK Goeteborg, którzy grali z Lechem mecz w 1992 roku. Całą pozostałą żywność przywieźli ze sobą ze Szwecji. Na zdjęciu - Michał Gębura.
archiwum Jana Rędziocha
24 z 24
W. Kruk - to prawdopodobnie pierwszy sponsor na koszulkach Lecha. Na pewno był na nich obecny w 1991 roku. Jubiler i senator wspierał Lecha na początku lat 90. Specjalistą od wypraszania zegarków od sponsora był Jerzy Podbrożny, który regularnie przekonywał, że swój zegarek zgubił w trawie na stadionie przy Bułgarskiej.
Wszystkie komentarze