Więcej
    Komentarze
    Czyli kilka sygnalizatorów i wiadro farby kosztowało 500 tyś zł :-) Tyle co wybudowanie dwóch domków jednorodzinnych. Super. A na marginesie: jeżeli budowa przejścia dla pieszych trwała od wyborów rok, to Kaponiera zostanie skończona tak mniej więcej ok 2025 roku. I wtedy rozpocznie się jej planowy remont :)
    @Jarosław Spychała Nie, zrób sobie spacer i zobacz, co zostało zrobione. Gdyby zrobić to od razu, pewnie byłoby taniej, ale teraz trzeba było przebudować chodnik, peron przystankowy i jezdnię. A to oznacza koszty rozbiórek, koszty wykonania nowej podbudowy nawierzchni i koszty nowej nawierzchni. Tu masz projekt: zdm.poznan.pl/content/pliki/orders/projekt%20budowlano_wykonawczy_br_drogowa_DZ_59.pdf Za marnotrawstwo środków podziękuj ekipie Grobelnego.
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    Świetnie! Teraz pora wziąć się za połączenie przejścia i dworca PKP z dworcem PKS, bo dziś, gdy ktoś chce się przesiąść z autobusu na pociąg musi zapindalać na około przez market. I pomyśleć, że na wysokości kładki prowadzącej z kładki do głównego wejścia Dworca PKP wystarczyła by zwykła winda lub nawet schody. Problem w tym, że nikt na taki banalny pomysł jeszcze nie wpadł, albo... po prostu nie chciał wpaść...
    już oceniałe(a)ś
    11
    0
    @Jarosław Spychała Niestety, tyle kosztują sygnalizacje świetlne nie tylko w Poznaniu: www.rudaslaska.pl/theme/rudaslaska/uploads/Cennik_miasta_2013.pdf ursynow.pl/dla-mieszkancow/dialog-spoleczny/budzet-partycypacyjny/budzet-partycypacyjny-na-rok-2016/ile-kosztuje-miasto/ Sygnalizacje świetlne to niestety nie tylko same słupy, światła i kable, ale od razu cały projekt, projekt organizacji ruchu, detekcja pojazdów (i pieszych też - przyciskami) i podłączenie pod cały układ. Wiem, nadal wydaje się drogo, a efekty mizerne - wszak przy ruchu z różnych kierunków skuteczne "zielone fale" to prawie mit. Dlatego tak korzystne jest tworzenie takich rozwiązań... które nie wymagają nadmiaru sygnalizacji świetlnych. @leon_kastylijski Polskie podejście do BRD polega na likwidacji przejść dla pieszych i zakazach przechodzenia przez jezdnię, a przy okazji tworzenie infrastruktury zachęcającej do jak najszybszej jazdy samochodem. Dodajmy do tego bierność policji na zachowania i wykroczenia rzeczywiście zagrażające bezpieczeństwu i w efekcie mamy polską śmiertelność na drogach i ulicach. Co ciekawe podejście zachodnie jest zupełnie odwrotne i efekty w postaci liczby zabitych też o wiele lepsze.
    już oceniałe(a)ś
    8
    0
    Chciałem tylko powiedzieć kulturalnie, że trzeba się zabrać do pracy przy budowie tramwaju na Naramowice. Wypadałoby też ruszyć z budową mieszkań, bo potem będzie, że czasu nie starczyło. Tak tylko mówię. Nikt nie głosował na Jaśkowiaka, bo obiecał przejście przy dworcu. Przejście powinno być, ale żeby je z pompą otwierać? Żenujące.
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    Lepiej napiszcie o flircie "prezydenta miasta otwartego" z PiSem, o czym pisze dzisiejszy "Głos Wielkopolski". (artykuł "Polityczny romans Jaśkowiaka z prawicą?"). Radziłbym też - i nie piszę tego złośliwie a czysto informatywnie - w tej sprawie porozmawiać z profesorem Waldemarem Łazugą.
    @gall.anonim.pn Pan Prezydent jeszcze nie wszedł na ring z Michalczewskim, a już widać efekty...
    już oceniałe(a)ś
    2
    4
    Brawo! To świetna i długa oczekiwana informacja!
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    Zatem jest teraz bezpiecznie? Jak rozumiem, komisja ds.bezpieczenstwa ruchu drogowego, która wcześniej blokowała utworzenie przejscia, zmienila zdanie? Czy zmieniono komisje?
    już oceniałe(a)ś
    7
    4
    Największy sukces rocznej roboty Jaśkowiaka. Hip, hip, huraaaaa
    już oceniałe(a)ś
    14
    11