Więcej
    Komentarze
    Oj, brak tu całkiem sporo skrzyżowań. Dla przykładu rzucę przejście na ulicy Golęcińskiej. Ulica ma przebieg litery "s", jest tam szkoła, przystanek autobusu i kierowcy popylający na potęgę, bo nie ma tam żadnej krzyżówki (więc wydaje im się, że nie ma na co zwracać uwagi) i ulica Koszalińska już blisko, a tam można dopiero "przycisnąć".
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Problem tych przejść w większości przypadków rozwiązałaby sygnalizacja świetlna faworyzująca pieszych (nie zmuszająca ich do truchtu). Z kolei na Jeżycach, w okolicach ulic Poznańskiej i Jeżyckiej aż roi się od niepotrzebnych świateł (np. to przy Netto w kierunku Jeżyckiej), na których czeka się półtorej minuty na nigdy nienadjeżdżający samochód. Gdy jakiś tydzień, dwa temu zostały na jeden dzień wyłączone, kierowcy jeździli wolniej i czujniej, a piesi mogli swobodniej się przemieszczać.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Tak! Jeszcze więcej sygnalizacji! Koniecznie z przyciskami dla pieszych (niedziałającymi) i czerwonym światłem, gdy nic nie jedzie. A po wybudowaniu chcemy jeszcze więcej patroli policyjnych w okolicy - panów z notesikiem, ale bez lizaka.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Ja ze swej strony dodam wszystkie skrzyżowania, gdzie mamy okrągłe światła dla samochodów, a w szczególności te, gdzie zamontowane są zielone strzałki. To paradoks nie do wyjaśnienia, jak to możliwe, że policja urządza łapanki na pieszych, a masowe (ponad 90%) ignorowanie czerwonych świateł, gdy towarzyszy im strzałka, uchodzi wszystkim płazem.
    @lukask73 Rzekłbym nawet, że ww. przejścia ze światłami są bardziej niebezpieczne od takich na środku Serbskiej albo Umultowskiej, ponieważ sytuacja na długiej prostej jest łatwiejsza do przewidzenia, natomiast na skrzyżowaniu w każdej chwili z bocznej ulicy może wpaść rozpędzony król szosy.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    10. Serbska przy Pasterskiej 9. Jadwigi przy G.Wildzie i Półwiejskiej 8. Strzelecka przy Strzałowej 7. Umultowska na wys. pływalni 6. Opieńskiego przy Umultowskiej 5. Grunwaldzka przy Płowieckiej 4. Grunwaldzka przy Promienistej 3. Naramowicka przy Włodarskiej. 2. Grunwaldzka przy Marszałkowskiej 1. Most Chrobrego przy Chwaliszewie (mylnie nazwany Wyszyńskiego) Nie ma za co. W większości przypadków są to szerokie, przewymiarowane ulice, konstrukcją swoją zachęcające do szybkiej jazdy przez miasto bez zwracania uwagi na innych uczestników ruchu. Kierowcy bez wyobraźni z tej możliwości korzystają „z pewną dozą przesady”.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "miejsca, które wymagają lepszego oświetlenia, bo pieszy jest dla kierowców niewidoczny" naprawdę uważasz @Joanna Leśniewska, że kierowcy pieszych nie widzą?
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Większość opisanych tutaj przejść nie ma sygnalizacji świetlnej. Tymczasem bardzo wiele przejść które są bardzo niebezpieczne to przejścia z sygnalizacją na zjazdach ze skrzyżowań. Pieszy mimo zielonego jest ignorowany przez kierowców zjeżdżających ze skrzyżowania którzy jadą jak gdyby nigdy nic wymuszając pierwszeństwo. Tylko dzięki rozwadze pieszych nie dochodzi co chwilę do wypadków. Pulsujące pomarańczowe światła przed takimi przejściami nie przynoszą efektu, wręcz przeciwnie - dla kierowców to sygnał, że muszą dodać gazu, żeby przejechać przez przejście. Takie sytuacje zdarzają się np. w całym ciągu ul. Jana Pawła II oraz na Garbarach przy pl. Bernardyńskim oraz skrzyżowaniu z Krakowską. Policji w takich miejscach ZERO.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Widać, że osoby piszące artykuł poruszają się przede wszystkim po Piątkowie, Grunwaldzie i centrum. Polecam odwiedzić czasami Wildę (np. skrzyżowanie ul. Dolna Wilda z Orzechową, lub Opolskiej z Sempołowskiej) albo Jeżyce (niemalże każde skrzyżowanie na ul. Dąbrowskiego bez sygnalizacji). A tak wyszło bardzo subiektywnie
    już oceniałe(a)ś
    1
    0