Więcej
    Komentarze
    Jest lepiej!
    @andrzejsolny "Jest lepiej! " Komu?
    już oceniałe(a)ś
    6
    6
    @tomekdp Przede wszystkim użytkownikom MPK (większość podróży w Poznaniu) Mieszkańcom, kupcom, rowerzystom. Jest ciszej i bezpieczniej. Kierowcom bez zmian. Parkingi są. Pod plac bez korków można wjechać. Do parkingu Browaru tak samo. Takie są fakty, Narzekają kierowcy, którzy do centrum i ta nie jeżdżą ale walą w JJ bo im się rowery nie podobają.
    już oceniałe(a)ś
    13
    4
    @andrzejsolny Weź przestań - taki głupi, czy taki naiwny? Kupcom? Gdy do centrum zagląda coraz mniej ludzi, którzy nie mają gdzie zaparkować? Pasażerom MPK? A co oni mieli dotąd za problem z jeżdżeniem tramwajami? Jaśkowiak poprzez działania pozorne i nieadekwatne (w ramach "robienia czegokolwiek") wylał dziecko z kąpielą, czego kolejne efekty będziemy obserwować już niedługo.
    już oceniałe(a)ś
    4
    11
    @tomekdp Jeżeli mają szybsze tramwaje, auta nie blokujące torowisk, to mają lepiej. Jeżeli mieli problemy to głównie przez stanie w korkach razem z autami albo przez kolizję z autami.
    już oceniałe(a)ś
    6
    3
    @andrzejsolny Tak cobyś wiedział o czym piszesz: wg Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej (dokument publiczny, teoretycznie to powinna być podstawa polityki transportowej w aglomeracji), prywatny transport kołowy odpowiada za ok. 50% PROGNOZOWANEGO zapotrzebowania transportowego, komunikacja zbiorowa za ok. 43%, a rowerki za 2,5%. Znaj proporcjum, mociumpanie...
    już oceniałe(a)ś
    2
    8
    @pozhoga Co chcesz osiągnąć manipulując danymi? 50% ruchu w Aglomeracji poznańskiej, a więc Miasto Poznań + powiat ziemski. W mieście Poznań udział transportu samochodowego wynosi 38,7%, a w śródmieściu ledwie 26,1% Rowery? Liczba wyciągnięta z kapelusza - w zależności od obszaru, udział rowerów waha się od 4,0 do 5,3%. A jeśli mówimy o zmianach w centrum Poznania, to najbardziej interesują nas mieszkańcy Poznania, a nawet śródmieścia, a nie mieszkańcy Murowanej Gośliny czy Stęszewa, bo to oni mają się dostosować do warunków oferowanych przez Poznań, a nie odwrotnie.
    już oceniałe(a)ś
    5
    1
    @tomekdp Pieszym, rowerzystom, pasażerom MPK i kierowcom samochodów (wychodzącym na ulice z parkingów podziemnych).
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @krscp Są osiedla w Poznaniu, gdzie ruch rowerowy osiąga ponad 10% ogółu podróży niepieszych. A miarodajne 26% podróży samochodowych w Śródmieściu odnosi się niestety do mieszkańców obszaru, a nie podróży ogółem. Na niektórych kierunkach ruch samopchodowy jest ogromny i w większości tranzytem. Niestety prawdopodobnie świadomie poprzedni wiceprezydent tak a nie inaczej sformatował agregację danych, że trudno z niej wyczytać. Nie mniej jeśli mieszkańcy śródmieścia 26% podróży odbywają samochodami, a 13% podróży ogółem to podróże piesze, to znaczy, że udział ruchu samochodowego w ich podróżach będzie ok 29%. Jeśli do rewitalizacji jest Poznań, a nie Suchy Las, to rozkład priorytetów powinien być jasny dla każdego co ma 4 szare komórki.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Wreszcie zaczyna to po ludzku wyglądać. Okazuje się, że może być miejsce dla wszystkich, a nie tylko dla przyspawanych po fotela samochodowego
    już oceniałe(a)ś
    27
    16
    Ludzie, czego krzyczycie. Zapowiadał Jaśkowiak odejście od dotychczasowego modelu? Widać było, że idzie w kierunku ruchów miejskich, zmianach dla komunikacji zbiorowej i rowerzystów? Nie było to tajne przed wyborami, ludzie wiedzieli i zagłosowali za zmianą. No to się zmiana dokonuje, lepiej lub gorzej. Oczywiście, jeżeli gdzieś można coś poprawić to trzeba o tym dyskutować. Ale stare już nie wróci, gdzie najważniejsze było ile jest miejsc parkingowych, jaka jest przepustowość dla aut, tanie parkowanie w centrum. Przyzwyczajcie się. Poświęcicie może parę minut lub parę złotych więcej dziennie na dojazd autem albo szukanie miejsca, za to wszyscy będziemy mieli lepszą szybszą i pewniejsza komunikację zbiorową. Albo podjedziecie sobie szybko gdzieś w centrum rowerem miejskim.
    już oceniałe(a)ś
    18
    8
    Nie kraczcie, te zmiany to dobry kierunek, choć dopiero pierwszy krok. W moich Smochowicach po raz pierwszy wprowadzono 30%. Ja tu i chodzę, i jeżdżę rowerem, i samochodem. Jestem z 30-ki zadowolony, nie wyobrażam sobie, by było inaczej. Jak też tego, by po śródmieściu wolno było jeździć szybciej, niż 30. Jak kto się spieszy, niech leci na tor wyścigowy. Choć ten bym zamknął, bo mi ryczy w soboty i niedziele
    już oceniałe(a)ś
    7
    4
    Efekt Strefy 30 i ścieżek rowerowych zobaczymy za chwile, jak się pogoda diametralnie zmieni. W tej chwili nawet po zmianach centrum poza Starym Rynkiem to prawie pustka, jedynie trakt komunikacyjny właśnie w tamtym kierunku lub w stronę Deptaka. Ludzie i rowerzyści pojawiają się tam w niewielkich ilościach. Reszta to interesanci banków, urzedów. Jest pusto i obrzydliwie brudno. Tam po prostu nie ma się po co pojawiać. Dopóki to nie się nie zmieni, nic się w tej kwestii nie zadzieje. I Jaśkowiak może sobie malować ścieżki na każdy kolor (zresztą fatalnie wg opinii nawet rowerowych ekspertów zaprojektowanych). To nie pomoże, do zmian należy podejść kompleksowo a nie wyrywkowo, dzisiaj ścieżka a za x lat oznakowanie czy gazony. Nie mam nic przeciwko zmianom ale robionych kompleksowo i z wizją, a nie jak teraz w postaci widzi mi się i z łapanki. Mi Jaskowiak z ekipą kojarzy się z niekończącymi się remontami, korkami, bałaganem oraz dezorganizacją komunikacji, niczym pozytywnym. Czekam na wybory bo tylko te mogą zahamować to co się teraz wyprawia. Ave wybory.
    już oceniałe(a)ś
    12
    11
    W ogóle się nie zmieniło - oprócz kilku nowych ograniczeń ruchu i szykan oraz wymalowanych kilometrów niepotrzebnych nikomu pasów, jest tak samo pusto, smutno i beznadziejnie. Nie pojawiło się od tego więcej ludzi, samochody jak mogą to omijają to "getto", cieszy się tylko garstka cyklistów, którzy też stanowią określoną liczbę i dramatycznie więcej ich nie przybywa - i chyba nie zatrzymują się w każdej bramie, tylko jadą tam gdzie mają dojechać. No, ale kasa na malowanie poszła, ideologicznie jest OK, GW ma się czym zachwycać - więc właściwie czego się czepiam?
    @tomekdp o tym coś się zmieniło będzie można powiedzieć najwcześniej za 2-3 lata ...
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    @cegla000 Tomek, ty byłeś tam autem? bo tam nie ma korków! możesz na luzie wjechać, dojechać do podziemnego parkingu (kupiec, browar, plac) załatwić temat i wyjechać. Pisanie o getcie dowodzi, że nie jeździsz tam, nie znasz tematu.
    już oceniałe(a)ś
    7
    4
    @andrzejsolny " Tomek, ty byłeś tam autem? bo tam nie ma korków!" Ale tam i tak nie ma korków już od dawna - bo coraz mniej ludzi tam jeździ! Czy Ty tego nie rozumiesz? Widziałeś te puste sklepy na wynajem w samym centrum? To jest XXI wiek, człowieku, przejedź się do Berlina - ruch na każdej ulicy, sklepy, knajpki, pełno rowerzystów, samochodów i autobusów. Korki czasami są, a czasami nie ma, jak w każdym dużym mieście, normalna rzecz, ale jest realny wybór. I teraz przejdź się Świętym Marcinem w tzw. godzinach szczytu. To właśnie mam na myśli mówiąc getto. I do tego w prostej linii, dzięki takim jak Ty dążymy. Abstrahując już od samego projektu i wykonania tej całej "strefy"... Dobra, znikam, bo mam inne rzeczy do zrobienia, nie tylko przekonywanie przekonanych.
    już oceniałe(a)ś
    4
    5
    @tomekdp Jeszcze kilka galerii, to centrum odżyje...
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    No ciekawe rzeczy można przeczytać. Np. że będzie lepiej działać komunikacja miejska - a niby jak. Autobusy też pojadą 30km/h (oczywiście jak im się uda). Tramwaje - co najwyżej gorzej bo święci piesi będą teraz mogli chodzić wszędzie i zawszę będą mieli pierwszeństwo. Może przynajmniej polikwidują przyciski na światłach dla pieszych (co akurat jest sensowne) no chyba że polikwidują światła w ogóle. No może rowerzyści będą mieli lepiej ale na pewno za chwile powstanie konflikt z pieszymi. Na szczęście do centrum nie jeżdżę samochodem (jak muszę to tramwaj), ale jak bąbel był maluchem to inaczej niż samochodem się nie dało. Może w ogóle zamienić ulice w skwery będzie miło cicho i przytulnie. Centrum i tak właściwie wszyscy omijają szerokim łukiem.
    już oceniałe(a)ś
    2
    4
    Państwo normalni, szkoda czasu na jałowe polemiki. Lokalna GW to tuba pedalistów. Policzymy się przy urnach wyborczych. Zobaczymy czy pedaliści wygrają PO i Jaśkowiakowi wybory. Przypuszczam, że wątpię. Osobiście tak jak @fanbeat "Jaskowiak z ekipą kojarzy się z niekończącymi się remontami, korkami, bałaganem oraz dezorganizacją komunikacji, niczym pozytywnym." Dodam nieustający lans, dwie lewe do roboty i lekceważenie opinii mieszkańców mających czelność mieć inne poglądy niż pedaliści.
    @widziane_z_ryczki Czy masz pojęcie, że zamknięcie 27 grudnia i zwężenie Marcina to projekt chwalonego przez Ciebie przez lata Ryszarda Grobelnego? Masz pojęcie, gdyż komentowałeś neutralnie tamten projekt z 2013 roku. To dlaczego TU MANIPULATORSKO wpisujesz taki komentarz?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0