Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
Poznań City Center (otwarcie 25 października 2013 r.)
Najpierw - przed Euro 2012 - w Poznaniu otwarty został nowy dworzec kolejowy, a potem węgierska firma TriGranit dobudowała do niego olbrzymią galerię handlową na 230 sklepów. Wtedy otwarty został nie tylko ten wielki obiekt, ale i całe tzw. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne. Oprócz dworca w pobliżu galerii powstał terminal autobusowy (otwarto go w listopadzie) oraz przystanek autobusowy i tramwajowy (po długich bojach Jacek Jaśkowiak otworzył na nie naziemne przejście dla pieszych).
Budowa całego centrum komunikacyjnego z galerią handlową kosztowała aż 380 mln euro (czyli ok. 1,5 mld zł). Na same nowe drogi, przystanki, ścieżki rowerowe, przejście podziemne pod ul. Matyi i kolektor ściekowy Trigranit wydał 65 mln zł. Miasto nie dołożyło do tego ani grosza.
Poznań City Center ze względu na swój kształt zaczął być nazywany chlebakiem. W internecie pojawił się nawet zabawny fotomontaż na ten temat.
Miłosz FOX Lisiecki, facebook.com/foxprzerabia
Galeria, razem z dworcem Poznań Główny, otrzymała tytuł Makabryły 2013.
Wszystkie komentarze