Więcej
    Komentarze
    Te inwestycje są mało spektakularne. Nic o Wielkopolsce nie słychać i nie widać z perspektywy ogólnopolskiej, w przeciwieństwie do całej ściany wschodniej która promuje się i ostro inwestuje. Ładowanie pieniędzy tylko w transport to brak całościowej wizji rozwoju regionu!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Członkostwo w UE to nasza wygrana na historycznej loterii. Dzięki kasie z UE udało się postawić na nogi obiekty, na które żaden bank nie dałby kasy piętnaście lat temu i przeprowadzić inwestycje, które nigdy nie były w pierwszej setce strategicznych dla Warszawy, czyli nigdy nie doczekałyby się realizacji.
    @antypop Och, loteria ? To ciężka praca wielu ludzi świadomych wagi mocnego związania się Polski ze starą Europą. Brakuje jeszcze przyjęcia euro, które chroniłoby nas przed agresywnymi zakusami ze Wschodu, bardziej aniżeli sojusze wojskowe.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @antypop Ponieważ nie mamy polityków w Warszawie, nie mamy lobby i nawet gdy dostajemy kasę wydajemy ją na pociągi i linie kolejowe, brak wyobraźni totalny
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Czy linie kolejowe do Wolsztyna i Wągrowca wcześniej nie istniały? Czy były one budowane tak, aby prędkość na nich wynosiła 20 km/h? Przecież to nie tak. Linie te mogłyby doskonale funkcjonować nieprzerwanie, gdyby nie potworne zaniedbania w poprzednich dziesięcioleciach. Na dodatek rząd pompuje ogromne pieniądze w rozwój sieci dróg, tworząc nieuczciwą konkurencję dla transportu zbiorowego. W efekcie mamy zakorkowane miasta, w których panuje hałas i spaliny i nie ma gdzie zaparkować (a ludziom nadal wydaje się, że każdy, tak jak w latach 80., znajdzie miejsce pod swój pojazd; jak nie w strefie, to na trawniku przy ul. Niskiej). Pożyczkami na remont Poloneza i budowę Bałtyku bym się nie ekscytował. Pożyczyć każdy umie. Gdyby unia nie pożyczyła, znalazłby się jakiś bogaty Żyd, który zrobiłby to samo.
    @lukask73 Jeżeli jesteś w stanie dostać pożyczkę komercyjną w cenie pożyczki Jessica 0,89% to brawo. Ciekawe czy za taką cenę znalazł by się jakiś bogaty Żyd pożyczkodawca?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @malin_k W sumie nie rozumiem, dlaczego unia daje panu A półdarmowy kredyt na jego biznes, a nie dostanie go cała rzesza panów Ą — Ż, którzy również działają na rynku biznesu i to często ponosząc większe ryzyko osobiste (pan A to spółka, która może sobie zbankrutować i nic nikomu się nie dzieje).
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @lukask73 Tak, to ważna uwaga co do polityki "pompowania ogromnych pieniędzy w rozwój sieci dróg, tworząc nieuczciwą konkurencję dla transportu zbiorowego". Choć nie nazwałbym tej polityki "nieuczciwą konkurencją" a raczej , wręcz chorobliwym, brakiem wiedzy i wyobraźni.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Myślałem że UE finansuje Polskę. od 996 r. A ty patrz cienizna. Daje pożyczki tylko co w zamian. Kolejne pokolenia będą spłacac jak Gierka.
    @misza1922 No właśnie "Myślałem że UE finansuje Polskę. od 996 r." . "Myślałem (...)" :))
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pociągi do Wolsztyna "jadą niewiele ponad półtorej godziny"??? Chyba PÓŁ godziny, bo półtorej to musiałyby wlec się niemiłosiernie.
    @twojpan Słaby czas przejazdu (średnia pr. 51 km/h) wynika z porypanego przebiegu tej trasy, gdzie po drodze trzeba zajść Grodzisk od północy i Wolsztyn od południa. Ograniczenia prędkości wynikają z licznych zakrętów i mijanych miejscowości. Na trasie do Konina jest znacznie lepiej (średnia 67 km/h). Tylko że to jest magistrala z Vmax 160, gdzie jedzie się prosto jak strzelił, ponadto jeżdżą tam jednostki elektryczne.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0