Więcej
    Komentarze
    Za co kochamy? Za NIEZAWODNOŚĆ :D :D :D :D
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Mam nadzieję, że kolega ze zdjęcia 4/10 się nie obrazi... :) :) :) Mieszkam w centrum, więc barów mlecznych mam pod dostatkiem. Najczęściej korzystam ze tego przy pl. Wiosny Ludów i dojeżdżam do kolejnego baru na Ogrodach. Trasa, którą pokonuję codziennie od baru do baru, zajmuje mi mniej więcej 15 minut - przez Kaponierę, później ulicą Bukowską na Wydział Nauk Społecznych. Wiele ułatwia mi to, że bar pod nową Kaponierą jest dobrze dostosowany dla głodnych studentów. Choć od kiedy ją go otworzyli trochę czasu musiało minąć, zanim poczułem się pewnie. Leniwe jem tylko wtedy, kiedy jest w miarę ciepło. Zimą zdecydowanie wybieram ruskie. Ale choć tej wiosny pogoda nie dopisywała, od kwietnia staram się jeść tylko leniwe. Leniwe są super. Jem tanio, zdrowo i na świeżym powietrzu. A bary mleczne są rozmieszczone tak, że kiedy chcę zjeść leniwe szukam baru przed Starym Browarem. Albo koło Okrąglaka, kiedy idę tam na obiad. I choć oczywiście zdarzają się awarie, leniwe są niedogotowane, trzeba wybrać ruskie, to i tak jestem zadowolony, że w Poznaniu leniwe tak się przyjęły i prężnie rozwijają.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Rower miejski jest bardzo OK. Mimo trudności w marcu teraz znacznie się poprawiło, a jak będzie ciepło to pewnie padnie ofiarą własnego sukcesu - już teraz w popularnych stacjach w centrum (Kaponiera) po 16 znikają wszystkie rowery, dziś pewnie tez tak będzie.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Idea roweru miejskiego polega na tym, że można decyzję podjąć ad hoc, połączyć podróż rowerem i komunikacją miejską. Wypożyczyć i zostawić rower w miejscu, gdzie nasz by na nas nie czekał ani gdzie byśmy go nie zostawili. Oczywiście że liczba wypożyczeń wzrasta z każdą rozbudową systemu. Gdy nie ma stacji w miejscu początku i końca podróży to nie da się jej zrealizować rowerem miejskim. W Paryżu stacje są co maksimum 300 metrów. Co ważne, większość stacji jest tam na jezdni (w pasie do parkowania) co jest zgodne z miejscem korzystania z rowerów. Nie dziwię się obserwacjom pierwszego studenta, że jadąc ścieżką rowerową wybudowaną na chodniku natrafia na pieszych, a idąc pieszo zdarza mu się wejść na ścieżkę. Tak się kończy wciskanie rowerów na chodniki. Te ścieżki co chwila przeplatają się z ciągami pieszymi, są w miejscu które poprzednio należało do pieszych, a którym często miejsca brakuje, no i pieszy będzie szedł gdzie mu wygodnie. Jeśli ścieżkę wybudowano w miejscu w którym piesi chodzili wcześniej np. do przejścia dla pieszych, a tera muszą teoretycznie obchodzić dookoła ścieżkę, to oczywiście że będą sobie skracać drogę przez ścieżkę. Właśnie dlatego w tak wielu miejscach tworzy się pasy rowerowe na jezdni - są wygodniejsze i dla pieszych i dla rowerzystów. Zimą rowery miejskie w Polsce nie działają, nie jesteśmy Paryżem, czy Budapesztem... Te 20 minut rowerem miejskim jest darmowe, bo większość nakładów zwraca umowa z miastem, a zarabia się na reklamach na rowerach. Są dla operatora bardzo dobrym nośnikiem reklam bo kojarzą się pozytywnie.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Tania komunikacja miejska przyzwyczaila POznaniakow do nygustwa . Ale podniesienie ceny biletow o symboliczne 47% sprawiloby , ze zapotrzebowanie na rowery miejskie wzrosloby o ponad 300% ! A gdy POznaniacy zrezygnuja z brudnych i smierdzacych srodkow transportu publicznego , przyjdzie czas na skasowanie 20 darmowych minut na rowerze miejskim !
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dlaczego na Kopernika i Raszynie nie ma żadnych stacji?
    @michmaj W tym roku główny nacisk poszedł na zagęszczenie sieci stacji w centrum i północ Poznania. Najprawdopodobniej podczas kolejnej rozbudowy w przyszłym roku Kopernika i okolice dostanie jakieś stacje. Problemem tej okolicy jest brak infrastruktury rowerowej, bo dojazd do centrum Grunwaldzką czy Arciszewskiego raczej nie zachęci zbyt wiele osób do roweru. Ale jeśli w końcu skończy się projektowanie i zacznie budowanie ddr w Grunwaldzkiej, to będzie to bardzo fajna alternatywa dla samochodu czy KM.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0