Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
1 z 12
Konstal 102Na
Po Poznaniu obecnie jeździ tylko jeden Konstal 102Na, głównie na linii nr 3. Tramwaje tego typu produkowane były w latach 1969-1972.
Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 12
Konstal 105N
Na poznańskich torach model 105N można spotkać ten bardzo sporadycznie. Pasażerów wożą już tylko dwa takie pociągi. Produkowane były w latach 1973-1979
3 z 12
Konstal 105Na
Najpopularniejszy tramwaj w naszym mieście. Codziennie właśnie Konstalami 105Na do pracy i szkół dojeżdża tysiące osób. MPK dysponuje ponad 200 takimi wagonami. Pojazdy produkowano w latach 1979-1992.
4 z 12
Moderus Alfa
Po Poznaniu codziennie krąży kilkanaście Moderusów Alfa. MPK dysponuje łącznie 40 takimi pojazdami w dwóch wersjach. Tramwaje powstały poprzez modernizację wagonów Konstal 105Na. Do miasta trafiły w 2008 roku.
Fot. Piotr Skórnicki / Agencja Wyborcza.pl
5 z 12
Moderus Beta
Najnowszy pojazd, jaki od kwietnia 2011 roku zasili poznański tabor. Pociąg jest jednoprzestrzenny i częściowo niskopodłogowy. Pomimo tego, że Moderus Beta przypomina starsze konstrukcje, jest od podstaw zbudowany z nowych części.
Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
6 z 12
Tatra RT6N1
Tatry to drugie po zmodernizowanym przez HCP Konstalu 105N częściowo niskopodłogowe tramwaje jakie zasiliły poznańskie MPK. Dziesięć sztuk pociągów każdego dnia krąży po ulicach naszego miasta. Pojazdy przyjechały do Poznania w latach 1997-1998. Wagony budowane były w Czechach i Polsce.
Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
7 z 12
FPS 118N (Puma)
Po Poznaniu krąży tylko jedna, do tego wydzierżawiona w 2009 roku Puma. Tramwaj jest jednoprzestrzenny i częściowo niskopodłogowy.
8 z 12
Duewag GT6
Jednoprzestrzenne, wysokopodłogowe tramwaje sprowadzano do Poznania w latach 1996-2000. Konstrukcja pochodzi z przełomu lat 50. i 60. Po naszym mieście krążą dwa takie pojazdy
Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
9 z 12
Duewag GT8
Duewagi GT8 potocznie zwane Helmutami, podobnie jak Duewagi GT6 sprowadzone zostały z Niemiec. Jednoprzestrzenne, wysokopodłogowe tramwaje poznańskie MPK zakupiło w latach 1997-2003. Są to drugie najpopularniejsze pociągi w naszym mieście - mamy ich 54. Część składów pochodzi z Düsseldorfu, a część z Frankfurtu nam Menem.
10 z 12
Bejines 3G
Po Poznaniu krąży codziennie siedem popularnych Holendrów w wersji 3G. Tramwaje wyprodukowane w 1961 roku trafiły do naszego miasta w 2003 roku i zastąpiły wysłużone, starsze wersje 1G i 2G, które stolica Wielkopolski w 1991 roku otrzymała od Amsterdamu.
11 z 12
Siemens Combino
Na przełomie lat 2003 i 2004 poznańskie MPK zakupiło od Siemensa 14 całkowicie niskopodłogowych tramwajów Combino. Od początku nowe pociągi budziły kontrowersje, szczególnie gdy ujawniono cenę składów. Oliwy do ognia dolała informacja o wadzie konstrukcyjnej nowych tramwajów. Poznańskie tramwaje były pierwszymi, które zmodernizowano aby usunąć awarię.
Fot. Lukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
12 z 12
Solaris Tramino
W obecnej chwili po Poznaniu krąży tylko jeden, w dodatku prototypowy Solaris Tramino. Pierwsze produkcyjne modele powinny trafić na ulice w 2011 roku. Solaris zobowiązał się zrealizować całe zamówienie(45 sztuk) do Euro 2012. Każdy z nowych Tramino jest całkowicie niskopodłogowy i klimatyzowany.
Na swój ulubiony tramwaj możesz zagłosować pod tym adresem.
Wszystkie komentarze