Już mamy najwyższe w Polsce stawki za parkowanie. Waży się, czy będziemy je płacić również w niedziele. - Płatne parkowanie w wymusiłoby większą rotację samochodów - przekonują urzędnicy z ZDM.
Dyrektorki dwóch szkół muzycznych z ulicy Solnej próbują przekonać władze Poznania, że zaproponowane miejsce na zebrę przy szkole jest proszeniem się o tragedię. Dzieci i młodzież mają przechodzić przez wjazd na ruchliwy parking.
Duża karetka na sygnale zwalnia do minimalnej prędkości i ociera się o nawierzchnię. Auto osobowe zgniata miskę olejową. A piesi z wózkami dziecięcymi w drodze do sklepu wykonują slalom. - Tak się nie da żyć - mówią mieszkańcy poznańskiego Strzeszyna.
- Krajobraz za oknem jest księżycowy, jak na wojnie, ale znów można dojechać do centrum Poznania tramwajem - komentowali w sobotę mieszkańcy miasta.
- Trzeba uważać na dzieci i starszych panów z balkonikami na chodnikach. To tylko kwestia czasu, jak dojdzie do wypadku - grzmią mieszkańcy poznańskiego Strzeszyna. Ścieżka rowerowa na ul. Literackiej budzi potężne emocje
W środowe popołudnie przestała działać sygnalizacja na krzyżowaniu św. Wawrzyńca z Niestachowską. Kierowcy wracający z pracy utknęli w kilkukilometrowym korku. To samo spotkało ich, gdy jechali do pracy w czwartek rano. Ruchem kierowała policja.
Prekursorem zdejmowania bruku na ulicach Poznania i zastępowania go zielenią był i pozostaje Zarząd Dróg Miejskich! Rady osiedli, w tym łazarska i wildecka, dopiero z czasem zaczęły wspierać te działania - pisze Piotr Libicki, zastępca dyrektora ZDM w Poznaniu.
Prace prowadzone będą od soboty (6 sierpnia) na części wyjazdowej, na odcinku od zjazdu z wiaduktu im. Kosynierów Górczyńskich a ul. Żwirową - informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
Miasto przekonuje, że taka decyzja to odpowiedź na postulaty mieszkańców, którzy uważają, że wieczorami nie mogą znaleźć pod domem miejsca do zaparkowania samochodu, bo zajmują je "obcy", którzy korzystają z tego, że wieczorami strefa przestaje obowiązywać.
Drzewa, krzewy i odnowione chodniki - ulica Umińskiego będzie bardziej zielona i przyjazna dla pieszych. Wszystko dzięki pieniądzom z parkowania.
ZDM przypomina, że w pierwszej kolejności odśnieża główne trasy wlotowe do miasta, dojazdy do najważniejszych instytucji i szpitali (w sumie 272 km). A zaraz po nich drogi łączące osiedla mieszkaniowe z centrum oraz trasy miejskiej komunikacji (kolejne 258 km).
Być może już w niedzielę, a może jednak we wtorek - prognozy pogody nie są do końca zgodne, gdy pytać o pierwszy śnieg w Poznaniu. Wiadomo jednak, że będzie. A żeby przy okazji nie było klasycznego "zima zaskoczyła drogowców", ZDM uspokaja, że ma fundusze i sprzęt na odśnieżanie ulic.
Poznań chce być eko, więc dba o jeże i o zieleń. Dlatego zimą sól będzie stosowana tylko na obwodnicach, wlotówkach i drogach głównych, a na drogi lokalne i rowerowe wyjadą jedynie pługi, ewentualnie piaskarki. Również dozorcom nie wolno używać soli, jeśli nie ma gołoledzi.
- To przykre. Ludzie, w tym młodzież szkolna, bardzo się napracowali przy tym muralu. Mieszkańcy nie mogą uwierzyć, że został on po raz kolejny zniszczony. Zwłaszcza w taki rasistowski i homofobiczny sposób - mówi radny Wojciech Chudy o zniszczonym muralu na Ratajach.
Jedenaście nowych drzew, zmiany w parkowaniu i kontrapas dla rowerzystów. Odcinek ul. Wawrzyniaka na Jeżycach zostanie tej jesieni wyremontowany
- Dzieci muszą nauczyć się, jak to jest znów chodzić do szkoły - mówią rodzice uczniów. Od rana wstawanie, mycie, jedzenie, ubieranie, wyjście z domu, dojście na lekcje... A na to wszystko trzeba czasu. I uwagi
Od początku lipca na ul. Hetmańskiej w Poznaniu policjanci odnotowali dwieście przekroczeń prędkości. Sto - tylko w ciągu dwóch tygodni, odkąd patrol jest tam codziennie. Radaru, którego domagają się mieszkańcy, w najbliższym czasie jednak nie będzie.
Niebawem rozpocznie się remont jezdni na ulicy Polnej. Naprawy potrwają niespełna dwa tygodnie, podczas których kierowcy będą musieli poruszać się jednym pasem
Ulica św. Wawrzyńca na poznańskich Jeżycach przebudowywana jest kolejny miesiąc. Ale okoliczni mieszkańcy wciąż nie doczekali się wytyczenia przejść i zabezpieczenia terenu inwestycji. - Od poniedziałku miało być bezpiecznie. Nie jest - mówi Aleksandra Sołtysiak-Łuczak, radna osiedlowa z Jeżyc.
Trzy tygodnie temu internet podbiły zdjęcia z ulicy Wicherkiewicz na Podolanach. Drogowcy dziury na nieutwardzonej nawierzchni zalali... asfaltem. Przekonywali, że będzie lepiej. Ale po ostatnich opadach deszczu ulica znów wygląda jak poligon.
Chodnik na ul. Polnej w Poznaniu nie tylko fatalnie wygląda. Nie sposób też po nim normalnie chodzić. I tak od grudnia. Czy to dlatego, że drogowcy traktują pieszych gorzej niż kierowców?
- Wydaje mi się że S. Bareja coś kręci - napisał jeden z internautów pod postem Osiedla Podolany w Poznaniu. Na załączonych zdjęciach widać pracujących drogowców i asfalt wlany w dziury na błotnistej ul. Wicherkiewicz. - Ten odcinek utwardzony jest pofrezem - tłumaczy Agata Kaniewska, rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich
Bezradni właściciele domów przy ul. Kurlandzkiej patrzą, jak wycina się drzewa chroniące ich od strony jezdni. - Pozostało nam liczyć wszystkie 16 800 pojazdów, które przejadą tędy każdego dnia - mówią mieszkańcy.
W przyszłym tygodniu rusza rozbiórka południowej części wiaduktu w ul. Kurlandzkiej. W związku z tym na Krzywoustego znów zmieni się organizacja ruchu.
Zniknęły korki na ul. Krzywoustego. Pod rozbieranym wiaduktem w ul. Kurlandzkiej możemy tymczasowo w obie strony jechać dwoma pasami. Inwestycja będzie toczyć się bez przeszkód - twierdzi miasto. Ale prostestujący przeciwko planowanej podczas inwestycji wycince drzew mieszkańcy dowodzą, że sprawa nie została zakończona.
Na gorącym uczynku okaleczania drzew rosnących na Garbarach tuż pod pustą ścianą budynku przy Estkowskiego złapali sprawców mieszkańcy. Sprawę zgłoszono policji
W czwartek rozpoczynają się prace związane z rozbudową fragmentu ul. Lotniczej między ul. Wzlotową a ul. Dąbrowskiego. W związku z tym w rejonie zmieni się organizacja ruchu.
Naramowice, górny taras Rataj, okolice ul. Piątkowskiej - tam piesi mogą się cieszyć, a przede wszystkim bezpiecznie przechodzić na drugą stronę ruchliwych ulic.
Zarząd Dróg Miejskich właśnie ogłosił przetarg na utwardzenie nawierzchni i budowę chodników na "błotnym parkingu" przy ul. Św. Rocha. To pierwszy krok do wprowadzenia tu strefy płatnego parkowania. Ma ona objąć docelowo m.in. i Piotrowo i Śródkę
Wiecej zieleni i mniej aut - tak powinny wygladac w przyszłym roku ulice na Wildzie i Łazarzu. Trwają prace nad wprowadzaniem strefy na kolejnych ulicach
Mieszkańcy Wildy i Łazarza mogą już kupować identyfikator parkingowy, dzięki któremu będą mogli zostawiać auto w strefie parkowania, gdy zacznie ona działać 1 lutego. Jeśli kupią abonament od razu na cały rok, to jego cena wyniesie 120 zł. Od września 2021 r. identyfikator będzie już kosztował 330 zł.
Od 3 listopada wiadukt w ciągu ul. Kurlandzkiej, nad ul. Krzywoustego, zostanie wyłączony z użytkowania ze względu na zły stan. Przebudowa, która miała rozpocząć się pod koniec października, będzie opóźniona.
W czwartek rozpocznie się wprowadzanie zmian na ul. Głogowskiej. Na odcinku od ul. Berwińskiego do ul. Stablewskiego kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas w każdą stronę, a rowerzyści zyskają pas rowerowy.
Strefa Płatnego Parkowania na Wildzie i Łazarzu zacznie działać 1 lutego 2021 roku. Drogowcy zaczynają prace nad wprowadzeniem nowej organizacji ruchu na ponad stu ulicach i montażem prawie 400 parkomatów.
Po wprowadzeniu zmian na Jeżycach i likwidacji wąskiego gardła dla rowerzystów przy Starym Browarze w październiku wejdą w życie kolejne elementy tzw. pakietu dla mobilności.
To pierwszy taki zakaz w Polsce. Na kwadrans przed ósmą samochody nie będą mogły wjeżdżać w ul. Brandstettera na poznańskich Winogradach. Ma to pomóc zwiększyć bezpieczeństwo w momencie, gdy dziesiątki rodziców podwożą dzieci do dwóch szkół w tym rejonie.
Jasne, że w skali takiego miasta jak Poznań niecały 1 km nowej nawierzchni na drodze rowerowej to żaden wyczyn. Ale chyba lepiej się cieszyć, niż ciągle narzekać.
Nie od początku października, jak pierwotnie chciały tego władze Poznania, i nie od początku 2021 r., jak wynikało z ogłoszonego opóźnienia. Strefa płatnego parkowania na Wildzie i Łazarzu będzie obowiązywała od 1 lutego.
We wtorek na ul. Poznańskiej i Jeżyckiej rozpoczną się prace związane z przygotowaniem podłoża i nasadzeniami nowych roślin. Obie ulice mają wypięknieć z końcem września. W październiku pojawią się też ławki.
Liczba samochodów parkujących w ścisłym centrum Poznania mniejsza o 1/5. Wyższa rotacja, czyli większa liczba aut parkujących w ciągu dnia na tym samym miejscu. To pierwsze obserwacje urzędników po podwyżkach w strefie parkowania.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.