Testy nad autonomicznymi tramwajami prowadzone będą na terenie zajezdni na Franowie, która jest jedną z najnowocześniejszych w Polsce. Ma aż 14 km torów. Docelowo Smart Tram ma wyjechać na ulice Poznania.
Planowana reforma wymaga wymiany wszystkich urządzeń obsługujących system PEKA w tramwajach i autobusach aglomeracji. Bilety przystankowe będzie można kupować kartami zbliżeniowymi.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu płaci za szkody wynikające z niewywiązania się z umowy na terminowe kursy. A trudno mu się z niej wywiązać, gdy spółce brakuje ponad 100 kierowców i motorniczych. W efekcie niemal co piąty tramwaj i...
- Krajobraz za oknem jest księżycowy, jak na wojnie, ale znów można dojechać do centrum Poznania tramwajem - komentowali w sobotę mieszkańcy miasta.
Zmienione rozkłady jazdy obowiązują na razie do 22 grudnia, ale MPK zastrzega, że ten termin może się zmienić, a szczegóły "zostaną ogłoszone w terminie późniejszym". Tymczasem mieszkańcy są zniecierpliwieni ponownym brakiem tramwajów w centrum.
Kilkanaście linii tramwajowych i autobusowych od soboty jeździ zmienionymi trasami. Utrudnienia potrwają do poniedziałku, 4 grudnia.
Ruch tramwajowy na kilka godzin wstrzymano w obu kierunkach na ul. Grunwaldzkiej za rondem Jana Nowaka-Jeziorańskiego w stronę Junikowa. Wprowadzono zastępczą komunikację autobusową na trasie "Bałtyk" - Junikowo.
Wygląda na to, że gdy we wrześniu Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu przedstawiał radnym projekt nowego przebiegu tras tramwajowych, nie był wcale ciekaw ich reakcji ani opinii społecznej w tej sprawie.
Paweł Sowa przedstawił plan, który uważa za kompromisowy. Zakłada on m.in., że linia nr 15 dalej będzie jeździć z Sobieskiego na Junikowo. Ma też inne sugestie. Na razie nie odniósł się do nich ani ZTM, ani wiceprezydent Mariusz Wiśniewski.
Wart 3 tys. zł instrument był wypożyczony ze szkoły, w której uczy się dziewczynka.
- Skierujemy projekt do konsultacji - obiecał dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. Teraz jego rzecznik tłumaczy: - Nie będzie konsultacji społecznych.
Pod petycją w sprawie zmiany przebiegu linii tramwajowych, skierowaną do dyrektora poznańskiego Zarządu Transportu Miejskiego, od 30 września podpisało się już ponad 1300 osób.
Zarząd Transportu Miejskiego planuje inwestycję, która pozwoli na korzystanie z tańszych biletów przystankowych bez konieczności posiadania dodatkowej, plastikowej karty. Ma do tego wystarczyć karta płatnicza.
Duże zmiany w kursowaniu tramwajów zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu. Nie wszyscy będą zadowoleni. Np. mieszkańcy Piątkowa nie dojadą bezpośrednio na cmentarz junikowski.
Stary Strzeszyn, piątek. Autobus linii 160 do centrum powinien przyjechać o 18.56. Mija 19. I nic. Dzwonię na infolinię Zarządu Transportu Miejskiego. Usłyszałam, że nie przyjedzie, bo nie ma kierowców - relacjonuje czytelniczka "Wyborczej"
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.