Więcej
    Komentarze
    Wiadukt nad... niczym! Kompletny nonsens i wyrzucanie kasy!
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    I na jednym wiadukcie należy poprzestać. Jeśli będzie można się nim poruszać 70 km/h bez szykan, jego przepustowość będzie i tak większa niż przepustowość Ronda Rataje. Drugi wiadukt to bezsens. Żadnych dróg rowerowych i chodników (jedynie ścieżka techniczno-ewakuacyjna za barierami). Drogę rowerową urządzić na dole.
    @lukask73 W obecnej sytuacji, gdy już jedną nitkę wybudowano, to jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety pewnie nie zostanie zrealizowane, bo znowu zaczną protestować ludzie, którzy nie rozumieją ze i tak rondo rataje nie ma takiej przepustowości żeby te wszystkie samochody obsłużyć.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Prawie robi różnicę. z ciekawości. Czy ktoś porównał, ile by kosztowało odkrywkowe wybudowanie tunelu, zamiast wiaduktu i jak by sie kształtowały koszty remontów tego tunelu w porównaniu z estakadą? Na pewno zyskałoby otoczenie na schowaniu pod ziemię ruchliwej trasy.
    @lodzkamaruda Tunel wymaga dobrej wentylacji, więc raczej jest to w opcja droga w eksploatacji. Można było po prostu zrobić naziemną dwupasmową drogę obsadzoną zielenią. Samochody i tak będą stały w korkach, gdyż rondo rataje wyznacza przepustowość, a nie liczba pasów estakady, za to pod estakadą będzie klepisko, bo nawet trawa nie chce tam rosnąć. Za zaoszczędzone pieniądze można było zrobić parking przy zajezdni Franowo.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @piwonia Po co w ogóle robić szeroką drogę, jeśli wiadomo, że na jej końcu jest wąskie gardło, które - nawet jeśli da się poszerzyć - zawsze będzie się kończyć wjazdem do centrum, które fizycznie nie jest w stanie przejąć liczby samochodów, która teoretycznie może nadjeżdżać Trasą Katowicką. Na przełomie lat 60 i 70 urbaniści myśleli „nowocześnie” czyli prosamochodowo. Były plany wytyczenia w centrum dwujezdniowych ulic, które częściowo nawet zrealizowano. I teraz borykamy się z takimi problemami jak ponowna urbanizacja pasa św. Marcina, który wobec braku ruchu dziko wyewoluował do parkingu dla bankowców oraz motodromu dla niepokornej młodzieży.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @lukask73 Chciałam iść na kompromis, dlatego dwa pasy.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    To może zdecydujcie się: czy "prawie stoi" czy też "będzie gotowy za pół roku"?!? Bo różnica jest, aczkolwiek subtelna. A poza tym - ciekawe czy ktoś odpowie finansowo za 9-miesięczne opóźnienie. Gdyby w umowie z takim wykonawcą zawarte było odszkodowanie, np. 1% wartości kontraktu za każdy dzień opóźnienia - to nie sądzę, aby terminy były w przetargach tak "lekko rzucane".
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    P.S. Ponownie polecam przeczytanie High Five Interchange w encyklopedii oraz obejrzenie w Ju Tube video HIGH FIVE INTERCHANGE TOUR . Nie posiadam danych ile bedzie kosztowac Trasa Katowicka ( dzis.prawdopodobnie.jeszcze nikt nie wie) , ale budowa.Trasy Katowickiej bedzie trwac dluzej i kosztowac wiecej (za kilometr) niz High Five Interchange.(;-)))
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Ciekawe czy Jaskowiak zainstaluje jakies.progi spowalniajace ,.szykany a moze strefe 30 ????
    już oceniałe(a)ś
    3
    5