Fot. Tomasz Kamiński / Agencja Wyborcza.pl
1 z 10
Rondo Śródka
Przejścia podziemne na rondzie Śródka to zdaniem ekspertów z Politechniki Poznańskiej zadanie numer jeden dla poznańskich drogowców. Według specjalistów powinno tu powstać siedem wind. Ale drogowcy uważają, że wystarczą cztery. Od strony jeziora Malta miałyby powstać pochylnie dla wózków i rowerzystów. W przyszłym roku ma powstać koncepcja przebudowy.
%Fot. Tomasz Kamiski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 10
Wierzbięcice
Mieszkańcy Wildy w ostatnim czasie stracili przejście na wysokości ul. Przemysłowej. Teraz, by dostać się do centrum mają do wyboru dwa przejścia podziemne - to przy dworcu i to przy dawnym PKS. Oba są dla pieszych i rowerzystów utrudnienie. Ale wiceprezydent Maciej Wudarski proponuje, by na ul. Matyi powstało zwykłe przejście.
Fot. Tomasz Kamiński / Agencja Wyborcza.pl
3 z 10
Dworcowa
Wiele osób, by ominąć to przejście podziemne, przeskakiwało przez barierki. Po zakończeniu remontu ronda Kaponiera nie będą musiały tego robić. Przez ul. Dworcową przejdziemy po 'zebrze'.
Fot. Łukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl /
4 z 10
Kaponiera
Rondo Kaponiera - dawniej największa przeszkoda dla mniej sprawnych osób i wózków, wreszcie będzie bardziej dostępna. Wraz z przebudową skrzyżowania powstanie 11 wind i 13 par ruchomych schodów.
Fot. Tomasz Kamiński / Agencja Wyborcza.pl
5 z 10
Przelot
Alojzy Szelejewski, zmarły niedawno działacz osiedla Smochowice, przez lata walczył o przebudowę przejścia przy ul. Przelot. Niestety jej nie doczekał. Ucieszyłaby go jednak pewnie wiadomość, że do 2017 r. mają tu powstać pochylnie.
Fot. Karolina Sikorska / Agencja Wyborcza.pl
6 z 10
Warszawska
Jednym z przejść najpilniej wymagających usprawnień jest to na Warszawskiej na wysokości ul. Mogileńskiej. Tutaj planowane są pochylnie i przejście z sygnalizacją przez tory tramwajowe.
(Fot. ukasz Ogrodowczyk / Agencja Wyborcza.pl
7 z 10
Żegrze
To nie przejście pod- ale naziemne. Schody są jednak takim samym utrudnieniem dla pieszych i rowerzystów.
Fot. Andrzej Monczak / Agencja Wyborcza.pl
8 z 10
Miłostowo
Miasto planuje przebudować to przejście w 2017 lub 2018 r. Powstaną tu pochylnie. Obok pętli tramwajowej planowany jest też parking park&ride.
Fot. Tomasz Kamiński / Agencja Wyborcza.pl
9 z 10
Trasa Katowicka
Przejście podziemne pod ul. Krzywoustego zostało włączone do przebudowy dróg wokół nowego centrum handlowego Posnania. Za modernizację zapłaci inwestor - firma Apsys.
Fot. ukasz Cynalewski / Agencja Wyborcza.pl
10 z 10
Górczyn
Przejście na Górczynie zostało już dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Niestety na razie wciąż jest jednym z nielicznych.
Wszystkie komentarze