A co z kładką na Starołęce?
Miasto zbyt późno zaczęło rozmawiać ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe, by obok mostu kolejowego na Starołęce wybudować przejście dla pieszych i rowerzystów. Na szerokości 1,5 metra zmieszczą się tam tylko piesi, rowerzyści będą musieli zejść z rowerów. Kładka na Starołęce ma powstać do końca tego roku. Początkowo będzie służyła jako przejście techniczne. Gdy Zarząd Dróg Miejskich wybuduje oświetlenie i prowadzące do niej ścieżki, wtedy oficjalnie będą mogli z kładki korzystać piesi. Urzędnicy szacują, że zajmie to pół roku, więc dopiero latem poznaniacy będą cieszyć się nowym przejściem.
To jeszcze nie koniec pomysłów miasta na przejścia nad Wartą. ZDM przygotowuje koncepcję tzw. kładki ratajskiej, która miałaby łączyć Wildę z Dolnym Tarasem Rataj na wysokości os. Piastowskiego.
Wszystkie komentarze